بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴
مستطيل شيشه اي تالار

رشد آهسته سبزها

در معاملات امروز 3 نماد حفاری شمال ، بیمه البرز و مپنا بیشترین ارزش معاملاتی را بخود اختصاص داده اند . گفتنی است ادامه رقابت بر سر بلوک عمده حفاری شمال که تا قیمت 2573 ریال نیز این امروز افزایش یافته بود به فردا موکول شد .
کد خبر : ۲۷۴۳۹

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 88.9.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 30.74 واحد کاهش به رقم 9575.5واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 136.6کاهش عدد 16525.3 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با47.88واحد کاهش به رقم 11629.1 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم117.1 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز کالسیمین با 0.85 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت اصفهان با 16.7 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز ؛ در معاملات امروز 3 نماد حفاری شمال ، بیمه البرز و مپنا بیشترین ارزش معاملاتی را بخود اختصاص داده اند . گفتنی است ادامه رقابت بر سر بلوک عمده حفاری شمال که تا قیمت 2573 ریال نیز این امروز افزایش یافته بود به فردا موکول شد .

در نماد حفاری شمال امروز بیش از 15.65 میلیون سهم در تابلوی بورس مورد معامله قرار گرفت این نماد در پایان وقت معاملات در قیمت 2371 و با ضعیت متعادل بکار خود پایان داد .

بیش از 1.17 میلیون سهم نیز در نماد بیمه البرز طی روز جاری مورد معامله قرار گرفت نماد بیمه البرز امروز با 1.17 درصد رشد به قیمت 7700 ریال رسید . با توجه به در پیش بودن عرضه 10 درصدی سهام بیمه آسیا که بنظر می رسد روند این واگذاری در مقایسه با بیمه البرز از سرعت بیشتری هم برخوردار باشد اهالی تالار معتقدند در هفته پیش رو قیمت سهام شرکت بیمه البرز تقویت خواهد شد .

در خصوص بیمه آسیا نیز قابل ذکر است این سهم با توجه به عرضه 10 درصدی و برآورد قیمت عرضه اولیه در محدوده 1400 تا 1600 ریالی احتمال دارد حتی بیشتر از عرضه سهام بیمه البرز مورد استقبال سرمایه گذاران بورسی قرار گیرد از سوی دیگر بیمه آسیا برای سال 88 خود مبلغ 192 ریال سود اعلام کرده است که با توجه به تعداد عرضه سهام 45 میلیونی و سرمایه 45 میلیاردی می تواند شرایط را برای رشد نماد فراهم آورد البته همانطور که ذکر شد نحوه استقبال اهالی تالار از این سهم به قیمت گذاری آن و شرایط کلی بورس کشور موابسته است.

در نماد مپنا امروز بیش از 3.27 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که به این ترتیب این سهم در قیمت 2222 ریال بکا رخود پایان داد . اهالی تالار معتقدند این نماد در صورت اصلاح روند بازار جزو نماد هایی است که می تواند با شتاب زیادی رشد قیمت را تجربه نماید اتفاقی که بنظر می رسد به سرعت بوقوع بپیوندد .

سرمایه گذاری غدیر ، سرمایه گذاری بانک ملی و امید نیز طی روز جاری در درصد های منفی مورد معامله قرار گرفتند . اهالی تالار اعتقاد دارند با توجه به تعدیل منفی چادرملو و گل گهر به زودی شاهد تعدیل منفی سرمایه گذاری امید نیز خواهیم بود برآوردها حاکی از احتمال کاهش 15 درصدی سود سرمایه گذاری امید حکایت دارد البته سیاست تقسیم سود دو شرکت گل گهر و چادرملو نیز دراین قضیه بسیار موثر است .

شایان ذکر است که سرمایه گذاری معادن و فلزات هم کاهش 15 درصدی سود هر سهم خود را اعلام کرده است .

اهالی تالار در خصوص نماد پالایش نفت اصفهان که در روز جاری بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشت نیز معتقدند در شرایط فعلی احتمال ریزش قیمت این سهم تا محدوده 5300 و 5400 ریال وجود دارد .

اما در مجموع همانطور که پیش بینی می کردیم اندکی از فضای منفی بازار در معاملات امروز کاسته شد و بنظر می رسد بازار پله ، پله به سمت تغییر روند حرکت می نمایند البته اگر اتفاق جدیدی در راه نباشد.

امروز خبر گزاری ها خبر از بازگشایی نماد چادرملو ، گل گهر و فولاد مبارکه روی تابلو بورس داده بودند که بازهم خلف وعده شد و این نماد ها به دلیل ترس از افت بیشتر شاخص بازگشایی نشدند.

خاطر نشان می شود در معاملات امروز تعداد نمادهای سبز به عدد 45 رسید که نسبت به روز گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشت و در مقابل تعداد نماد های قرمز نیز به عدد 110 رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر