بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
بانک پارسیان محقق کرد؛

"وپارس" و تحقق درآمدی جذاب!

بانک پارسیان در ششمین ماه سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد یک هزار و ۵۸۶ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.
کد خبر : ۲۷۴۳۹۳

بورس نیوز:

بانک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۱۵ هزار و ۶۳۴ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲۷ هزار و ۵۵۰ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری که در سامانه کدال منتشر کرد توانست از بخش‌های تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد درآمد کسب کند.

بانک پارسیان در ششمین ماه سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد یک هزار و ۵۸۶ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. میزان درآمدی که این بانک در شهریورماه از بخش نام‌برده شناسایی کرد ۲۵ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته و ۲۷ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی این بانک در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.

عمده‌ترین درآمد "وپارس" در شهریورماه متعلق به «مرابحه» و مبلغ به ثبت رسیده در این بخش برابر با ۹۲۴ میلیارد تومان بود. درآمدی که بانک پارسیان از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۵۹ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در شهریورماه را به خود اختصاص داد. از دیگر بخش‌های درآمدزا از قسمت تسهیلات اعطایی می‌توان به «تسهیلات ارزی» و «مشارکت مدنی» با ۳۱۲ و ۱۴۷ میلیارد تومان اشاره کرد. بخش‌های نام‌برده نیز ۲۰ و ۹ درصد از کل درآمد ماهانه را در اختیار داشته‌اند.

بانک پارسیان در شهریورماه سال ۱۴۰۲ به سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود ۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان سود پرداخت کرده که نسبت به ماه گذشته، با افزایش ۲۴۲ میلیاردتومانی همراه بوده است. پرهزینه‌ترین بخش از سپرده‌گذاری‌های " وپارس" در شهریورماه مربوط به سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله و گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر