بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
تحلیل تکنیکال
خریداران در حال جمع‌آوری دارایی در این ناحیه قیمتی هستند و سیر نزولی شکل‌گرفته از اردیبهشت امسال در حال تضعیف‌شدن است.
کد خبر : ۲۷۴۵۴۶

بورس‌نیوز:

شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) پس از یک اصلاح قیمتی ۴۰ درصدی از سقف خود در اردیبهشت امسال توانسته در ناحیه قیمتی ۹۹۵ تومان تا ۱۰۰۰ تومان یک کف قیمتی معتبری را ایجاد نماید.

محدوده‌ای که به نظر سهام‌داران این سهم می‌توانند به آن امیدوار باشند تا دیگر در آینده قیمت سهم از این محدوده ریزش بیشتری نداشته باشد.

از دلایل تکنیکالی بسیار معتبری که باعث شده محدوده ۹۹۵، ۱۰۰۰ تومان مستحکم باشد، تشکیل یک کلاستر از سه تراز مهم ابزار فیبوناچی رتریسمنت و فیبوناچی پروجکشن است.

تراز ۵۰ و ۶۱/۸ از فیبو رتریسمنت و تراز ۱۶۱/۸ از فیبو پروجکشن سه تراز فیبوناچی هستند که با همپوشانی در نزدیکی هم این ناحیه حمایتی مهم را به وجود آورده‌اند.

تحلیل تکنیکال

همچنین ایجاد یک واگرایی مثبت از نوع +RD در این فضای قیمتی باعث شده تا از نگاه تکنیکالی این گونه تفسیر کنیم که خریداران در حال جمع‌آوری دارایی در این ناحیه قیمتی هستند و سیر نزولی شکل‌گرفته از اردیبهشت امسال در حال تضعیف‌شدن است.

در حال حاضر فنوال از منظر کوتاه‌مدتی با یک مقاومتی قیمتی بسیار مهم در ۱۲۳۰ تومان مواجه است. فضای قیمتی که می‌تواند برای مدتی مانع رشد بیشتر قیمت در سهم شود و از شکل‌گیری روند صعودی در مقطع کوتاهی جلوگیری کند. اما باتوجه‌به نوع ریتم گیری حرکتی در محدوده حمایتی و تشکیل پایه‌های مهم حرکتی در محدوده ۱۰۰۰ تومان معامله‌گران می‌توانند با زیر نظر گرفتن این سهم در صورت افت دوباره قیمت به سمت محدوده هزار تومان و ایجاد فرصت‌های جذاب، برای خرید و ورود به معامله اقدام نمایند.

از دید میان‌مدت مدتی در صورت شکست مقاومت ۱۲۳۰ تومان دو ناحیه ۱۴۵۰ تومان و سپس ۱۷۰۰ تومان دو مقاومت مهم بعدی در سهم هستند که باید به آن دقت شود

سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات کارگزاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر