بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
بررسی شرکت سیمان خاش در نیمه اول سال؛

عملکردی نه چندان جذاب از "سخاش" در ۶ ماهه نخست سال

عملکردی نه چندان جذاب از
علی رغم آنکه بسیاری از شرکت‌های سیمانی گزارش‌های مطلوب و امیدوار کننده‌ای در دوره‌های سه ماهه و ۶ ماهه راهی سامانه کدال کرده اند، شرکت سیمان خاش نتوانست عملکرد چشمگیری در گزارش ۶ ماهه خود منتشر کند.
کد خبر : ۲۷۵۰۴۹

بورس نیوز:

به عبارتی شناسایی سود خالصی ۱۱۲ میلیارد تومانی در صورت‌های مالی ۶ ماهه در حالی که عملکرد سه ماهه نخست این شرکت سود خالصی ۶۶ میلیارد تومانی را نشان می‌داد، نمی‌تواند عملکرد روبه رشد و امیدوار کننده‌ای محسوب گردد. 

عملکردی نه چندان جذاب از

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی شش ماهه منتشر این شرکت در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال ۱۴۰۱، افزایش در حدود ۴۰.۰۰۰ تنی مجموع انواع محصولات تولیدی می‌باشد که بخش عمده‌ای از آن به دلیل افزایش ۳۰.۰۰۰ تنی فروش سیمان داخلی و ۱۰.۰۰۰ تنی سیمان صادراتی می‌باشد.

عملکردی نه چندان جذاب از

همانگونه که در جدول فوق مشاهده می‌گردد بخشی از افزایش درآمد‌های ۶ ماهه این شرکت مربوط به افزایش ۴۰.۰۰۰ تنی فروش سیمان و افزایش نرخ‌های فروش می‌باشد. 
در انتها فروش ۳۲۷ میلیارد تومانی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال منجر به تحقق سود خالص ۱۱۲ میلیارد تومانی گردید و باید دید آیا افزایش تناژ فروش با توجه به قطع احتمالی گاز در زمستان، می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر سود این شرکت گردد یا خیر؟ 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر