بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
صنعت متانول روز به روز متحول می شود/ خوراک؛ مشکل عمده متانول سازان
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران گفت: از آنجایی که روز به روز صنعت متانول متحول‌تر می‌شود، تکنولوژی‌های جدید به این صنعت کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۲۷۵۰۵۲

محمدجواد بدری، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در خصوص برگزاری پنجمین سمینار صنعت متانول در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: این قبیل سمینار‌ها برای صنعت متانول بسیار مفید است. همانطور که می‌دانید امروزه صنعت متانول درگیری‌های زیادی در حوزه خوراک و فروش دارد. موضوع تحریم نیز مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

وی افزود: همبستگی‌هایی که با متانول سازان داشتیم کمک زیادی به ما کرد. هم در حوزه فروش توانستیم با قیمت خودمان محصول را عرضه کنیم و هم در موضوع خوراک کمک زیادی به ما شد.

بدری ادامه داد: موضوع دیگر تکنولوژی‌های جدید در صنعت متانول است. از آنجایی که روز به روز صنعت متانول متحول‌تر می‌شود، تکنولوژی‌های جدید به این صنعت کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های جدیدتر و مقالاتی درباره مصارف انرژی پایین‌تر که در این گونه سمینار‌ها مطرح می‌شود بسیار کمک کننده است.

مدیرعامل "شفن" در خصوص چالش‌های این پتروشیمی گفت: در سال‌های گذشته نیز مشکلاتی مانند تحریم و ... برای صنعت متانول وجود داشت. در حال حاضر نیز مشکل خوراک را داریم. صنعت متانول باید این قدر خوب عمل می‌کرد که سهم ۶۰ درصدی زغال سنگ از مدار خارج شود، اما متاسفانه برعکس عمل شد. طوری عمل می‌کنیم که واحد‌های گازی در حال خارج شدن از مدار هستند. عمده مشکل ما خوراک است. امیدواریم با تدبیر و نگاه دولت به تولید، مشکل خوراک نیز برطرف شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال اخبار منتشر شده؛

"شفن" از پرداخت عوارض صادراتی گفت

افزایش ۱۷ درصددی
پتروشیمی فن آوران رقم زد؛

افزایش ۱۷ درصددی "شفن"

ارسال نظر