بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
افزایش تولید نفت کشورهای اوپک به یک میلیون بشکه در روز
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد که تولید نفت کشور‌های اوپک تا سال ۲۰۳۰ به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۷۵۰۸۶

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد که تولید نفت کشور‌های اوپک تا سال ۲۰۳۰ به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

سهم روسیه و کشور‌های عضو اوپک در عرضه نفت به بازار جهانی تا سال ۲۰۳۰ به دلیل افزایش تولید عربستان سعودی ۴۵ تا ۴۸ درصد و تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۵۰ درصد پیش بینی می‌شود.

در این گزارش آمده است: با توجه به کاهش تولید به میزان حدوداً ۱.۵ میلیون بشکه در روز از سوی تولیدکنندگان اوپک در آفریقا، تولید کل اعضای اوپک تا سال ۲۰۳۰ فقط به میزان ۱ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

 آژانس بین‌المللی انرژی در ادامه افزود: سهم اوپک و روسیه از عرضه جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ بین ۴۵ تا ۴۸ درصد باقی می‌ماند، اما با افزایش تولید عربستان سعودی، تا سال ۲۰۵۰ به بالای ۵۰ درصد می‌رسد.

بر اساس این گزارش، یکی از سناریو‌ها حاکی از آن است که تولید نفت روسیه تا سال ۲۰۵۰ نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا نیز تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با ۷.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲، ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. پیش بینی می‌شود که تولید این نفت به اوج خود برسد و در سال ۲۰۵۰ کاهش یافته و به ۸.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

این آژانس همچنین پیش بینی کرده است که برزیل و گویان سهم زیادی در عرضه جهانی نفت داشته باشند.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر