بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
طرح توسعه‌هایی خوش یمن برای گروه صنایع شیشه و گاز؛

عملکرد چشم گیر "کگاز" در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲

عملکرد چشم گیر
کد خبر : ۲۷۵۱۸۶

بورس نیوز:
شاید بتوان یکی از بهترین عملکرد‌های ثبت شده در صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را به شرکت شیشه و گاز نسبت داد. افزایش فروش شرکت به دلیل بهره برداری کامل از پروژه فاز ۲ شرکت با ظرفیت ۲۴۰ تن در روز، از اصلی‌ترین دلایل رشد مطلوب درآمد‌ها و سودآوری شرکت در ۶ ماهه نخست در مقایسه با سال مالی قبل می‌باشد.


عملکرد چشم گیر


همانگونه که اشاره شد بخش عمده‌ای از رشد بیش از ۱۱۹ درصدی درآمد‌های این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مربوط به افزایش مقادیر انواع بطری‌های سبک داخلی و صادراتی (افزایش به دلیل راه اندازی طرح توسعه فاز دوم) و همچنین رشد بیش از ۳۰ درصدی نرخ‌های فروش این محصولات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

عملکرد چشم گیر


همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده می‌گردد، افزایش در حدود ۶۵.۰۰۰ تنی انواع محصولات داخلی و صادراتی در کنار رشد محسوس نرخ‌های فروش در سال جدید، منجر به افزایش بیش از ۳۲۲ میلیارد تومانی درآمد‌های شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گردیده است.
علی رغم آنکه افزایش سودآوری شرکت عامل اصلی رشد چشمگیر بیش از ۳۰۰ درصدی قیمت هر سهم این شرکت در یک سال گذشته بوده است با این حال به نظر می‌رسد قیمت‌های کنونی بیش از ۳۸۰۰ تومانی سهم فاقد جذابیت‌های سرمایه گذاری باشد. 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر