بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
از ظرفیت کالا‌ها در انبار‌ها استفاده می‌کنیم/ مشارکت ۱۶ استان در طرح ملی نسیم مهربانی
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از ظرفیت کالا‌هایی که در انبار‌های سازمان اموال تملیکی سال‌ها خاک خورده و از بین رفته استفاده می‌کنیم.
کد خبر : ۲۷۶۰۸۷

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص طرح ملی نسیم مهربانی اظهار کرد: تمام مراحل این طرح با رعایت کامل و قوانین مربوط انجام شده است. وزارت آموزش و پرورش طبق آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق و ماده ۵۶ که موضوع تعیین تکلیف کالاهاست، به عنوان یکی از دستگاه‌های حمایتی اضافه شد و با تعاملی که از اواخر سال گذشته شکل گرفت سازمان اموال تملیکی تکلیف قانونی برای این کار دارد. 

وی افزود: تمام مراحل با رعایت کامل قوانین و مقررات است. با برنامه‌ای که آموزش و پرورش انجام داد، اهمیت کار برای همکاران ما کاملا روشن‌تر شد و اراده همکاران برای استفاده از این ظرفیت و محرومیت زدایی بیشتر شد. زیرا این طرح بهترین مسیر استفاده برای اموالی است که متعلق به دولت بوده و طبق احکام دولت به ضبط دولت درآمده است. 
اجتهادی ادامه داد: از جمله قسمت‌های محرومیت زدایی آموزش و پرورش این است که ما بتوانیم اموال را به دست دانش آموزانی که آینده ساز این کشور هستند تا گوشه کوچکی از مشکلات شان رفع شود که قطعا این طرح ادامه خواهد یافت.
وی درباره ارزش ریالی طرح ملی نسیم مهربانی بیان کرد: من ارزش ریالی را اعلام نکنم بهتر است. زیرا ارزش کالا‌ها به مراتب بیش از این است. به دلیل اینکه ما امکان توزیع رایگان و واگذاری رایگان را نداریم. حجم کالا در قسمت اولیه است. ۱۶ استان در این طرح تاکنون شرکت کردند و در برنامه داریم که کلیه استان‌ها مشارکت کنند. 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از ظرفیت کالا‌هایی که در انبار‌های سازمان اموال تملیکی سال‌ها خاک خورده و از بین رفته استفاده می‌کنیم. بخش عظیمی از این کالا‌ها را مجبور شدیم که از انبار‌ها خارج و منهدم کنیم. در حال حاضر نیز که ساماندهی و به روز شده امیدواریم با همکاری همه همکاران در سازمان اموال تملیکی و وزارت آموزش و پرورش این کار توسعه یابد تا بخشی از مشکلات رفع شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.