بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
پرداخت مالیات سالانه واحد‌های مسکونی تا پایان بهمن ۱۴۰۳
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اشخاص باید مالیات سالانه واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای خود را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کند.
کد خبر : ۲۷۶۱۵۲

به گزارش بورس نیوز، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، امروز منتشر شد.

در تبصره ۶ این لایحه و بخش عوارض و مالیات، آمده که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحد‌های مسکونی و باغ‌ویلا‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کند.

ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آن‌ها مالیات وضع شده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل‌وانتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

در بخش بعدی نیز آمده که مالیات تعیین‌شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تصمیمات دولت، بزرگ‌ترین‌ ریسک برای بازار
افزایش نرخ انرژی و گاز خوراک نشان از بی‌توجهی دولت در حمایت از تولید دارد؛

تصمیمات دولت، بزرگ‌ترین‌ ریسک برای بازار

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.