بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
سفته‌بازی با سود حداقلی در عملکرد ۶ماهه؛

"شسینا" و هیاهو برای هیچ

بر اساس گزارش حسابرسی شده ۶ماهه این شرکت، عدم رشد نرخ‌های فروش هگزامین و پارافرمالدئید صادراتی را مقایسه با محصولات داخلی است.
کد خبر : ۲۷۶۲۲۸

بورس‌نیوز:

در شرایطی که در ماه‌های گذشته شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی قیمت سهام شرکت صنایع شیمیایی سینا بودیم، صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده شرکت حاکی از عملکردی ضعیف، در مقایسه با ارزش سهام شرکت است.

شاید برای برخی از فعالین بازار سرمایه، مشاهده افزایش قیمت هر سهم شسینا از ۱۷۰ به ۷۰۰ تومان در فاصله چندماهه، نشانه‌هایی از افزایش سودآوری این شرکت محسوب می‌شد؛ اما صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ماهه این شرکت و اعلام سود خالص تنها ۱۲۳ ریالی به‌ازای هر سهم، نشانه‌هایی از سفته‌بازی و هیاهو‌های بسیار برای هیچ است.

بر اساس گزارش حسابرسی شده ۶ماهه این شرکت، عدم رشد نرخ‌های فروش هگزامین و پارافرمالدئید صادراتی را مقایسه با محصولات داخلی است.

همچنین علی‌رغم افزایش در حدود ۱۵۰۰ تنی فروش فرمالین داخلی، کاهش چشمگیر و البته نه چندان جدی فرمالین‌های کارمزدی تولیدی از جمله موارد قابل ذکر در عملکرد ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

در مجموع فروش در حدود ۱۰.۰۰۰ تنی انواع هگزامین و فرمالین داخلی و صادراتی شرکت در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، منجر به شناسایی در حدود ۱۶۵ میلیارد تومانی و ۴۴ میلیارد تومانی سود خالص گردیده و به نظر نمی‌رسد شاهد اعلام سودی بیش از ۲۵۰ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال باشیم.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در پی تصمیم مجمع فوق العاده شرکت صنایع شیمیایی سینا؛

"شسینا" افزایش سرمایه مصوب را ثبت کرد

دورهمی
در ماه آینده برگزار می شود؛

دورهمی "شسینا" با حضور سهامداران

تغییر در ترکیب هیات مدیره
با اعلام شرکت صنایع شیمیایی سینا؛

تغییر در ترکیب هیات مدیره "شسینا"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی مولایی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
..........