بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
مهر تایید حسابرس بر عملکرد ضعیف "کترام " در ۶ ماهه نخست؛

ارزش بازاری که با عملکرد همخوانی ندارد

ارزش بازاری که با عملکرد همخوانی ندارد
در شرایطی که در یک سال گذشته شاهد رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت سهام شرکت کاشی تکسرام هستیم، انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه این شرکت حاکی از عملکردی ضعیف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر : ۲۷۶۳۲۴

بورس نیوز:

علی رغم آنکه بر اساس گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته، شرکت در مسیر خرید ماشین آلات و تجهیزات به جهت بهسازی خط تولید قرار دارد، با این وجود به نظر نمی‌رسد این افزایش سرمایه بتواند سود‌های برآورد شده مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را برآورده کند.

ارزش بازاری که با عملکرد همخوانی ندارد

علی رغم عدم رشد محسوس فروش محصولات شرکت، افزایش در حدود ۳۰ درصدی نرخ فروش محصولات در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، منجر به افزایش در حدود ۴۲ میلیارد تومانی درآمد‌های شرکت گردیده است.

ارزش بازاری که با عملکرد همخوانی ندارد

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد، افزایش نامحسوس فروش محصولات صادراتی و افزایش در حدود ۲۵.۰۰۰ متر مربعی انواع محصولات لعاب دار در مقایسه با مدت مشابه قبل از نکات قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت می‌باشد.
همچنین عدم شناسایی مالیات بر عملکرد در ۶ ماهه نخست، به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی انجام افزایش سرمایه از محل سود تقسیم نشده بوده است.
در مجموع حاصل درآمد‌های ۲.۱۰۵ میلیارد ریالی شرکت، ۴۰۱ میلیارد ریال سود خالص در انتهای ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ می‌باشد که نمی‌تواند سودی جذاب برای سهامداران قلمداد گردد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
الان دقیقا ۲۰۰ درصد رو از کجا و طبق چه محاسبه ای بدست آوردی، طی یکسال گذشته نزدیک ۶۵ درصد و طی دوسال گذشته نسبت به قیمت ۱۰ درصد رشد داشته، برای اعتبار خودتونم شده هر حرف رایگانی رو منتشر نکنید