بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
رویکرد
مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: رویکرد شرکت بر توسعه است و سعی می‌کنیم که این بالادست بودن در صنایع شوینده را حفظ کنیم.
کد خبر : ۲۷۷۰۹۶

 

سعید زرندی، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران درخصوص اقدامات شرکت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی که از روز اول برای شرکت طراحی کردیم، این بود که محصولات با ارزش افزوده و پیچیدگی بالاتر تولید کنیم. به همین دلیل از تمام ظرفیت استفاده و با حضور جدی در شرکت‌ها و مکان‌های مختلفی مانند پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های تحقیقاتی در حوزه معاونت توسعه شرکت داشتیم.

وی افزود ۴۰ محصول را شناسایی کردیم که می‌تواند در پایین دست صنایع شیمیایی شکل بگیرد. هدف گذاری ما این است که تا سال ۱۴۰۵ به ۲۰ محصول برسیم. با بسیاری از شرکت‌ها تفاهم‌هایی منعقد شد. برای تکمیل این موضوع شرکت جدیدی را به اسم شرکت پشتیبانی فناوری و نوآوری سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده، تاسیس خواهیم کرد که به زودی شتاب دهنده خود را به بهره برداری می‌رساند. 

زرندی ادامه داد: کار این شرکت، شناسایی ماموریت اصلی "شیران" یعنی ۴۰ محصول است. دیگر اینکه هر شرکتی در حوزه شیمی، پتروشیمیی و دانشی کار می‌کند ما روی آن شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم. باتوجه اینکه ماموریت اساسنامه شرکت سرمایه گذاری در حوزه شیمیایی است، ما در برنامه داریم از سال ۱۴۰۳ زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا روی شرکت‌های دانش بنیان این صنعت سرمایه گذاری جدی داشته باشیم. شرکت تاسیس شده و امیدواریم نتایج ملموس آن را در سال ۱۴۰۳ ببینیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت بیان کرد: اصلی‌ترین طرح ما طرح LAB۲ است که امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در برنامه داریم تا در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به محصول برسیم. تمام قرارداد‌ها منعقد شده و برخی نیز تحویل شده و خاتمه یافته است. برخی از محصولات که برای کشور‌های دیگر بود، شاید فرایند ما را کمی به تعویق انداخت، اما کار طبق روال پیش می‌رود. اگر این کار به بهره برداری برسد تولید LAB۲، ۲ برابر خواهد شد که به تبع آن سودآوری شرکت نیز تقریبا به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی در این باره ادامه داد: اتفاق مهمی که اطلاع رسانی اولیه آن انجام شده و در مجمع پیش رو تثبیت خواهد شد، سرمایه گذاری روی سه طرح جدید است. یکی طرح الکل چرب که مهمترین برنامه ماست. زمین آن در استان هرمزگان با رویکرد صادراتی اکتساب شده است. دیگری، موضوع تولید LAB به روش دتال که دانش فنی آن در گذشته خریداری شده بود، در حال مذاکره اخذ مشارکت از یکی از پالایشگاه‌ها هستیم تا به زودی بتوانیم این طرح را داشته باشیم.

یک طرح نیز در حوزه محصولات پایین دست داریم که فرایند آن نیز دارد انجام می‌شود. امیدواریم نتیجه قطعی این سه طرح در مجمع پیش رو به سهامداران اعلام کنیم.

زرندی گفت: رویکرد شرکت بر توسعه است و سعی می‌کنیم که این بالادست بودن در صنایع شوینده را حفظ کنیم. اگر هم در حوزه الکل چرب و تولید ال‌ای بی سرمایه گذاری داشته باشیم اتفاق مهمی است.

موضوع دیگر این است که تلاش یک ساله‌ای در حوزه تامین پایدار نفت انجام شد. نیازمند بودیم که کد استانداردسازی از سازمان استاندارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بگیریم. ما بخشی از نفت را از پالایشگاه نفت تامین می‌کنیم. محصولات برگشتی در اختیار خودمان است. در حال حاضر ۵۰ هزارتن محصولات رفینت، هوینت، لایتنت را آماده عرضه در بورس داریم که از نظر درآمدی تحول بزرگی خواهد بود. هدف گذاری جدی داریم که این سه محصول را باوجود اینکه در گذشته نیز تولید می‌کردیم و همه آن را به پالایشگاه اصفهان می‌دادیم، خودمان نقش آفرین شویم و در بازار عرضه کنیم. عرضه‌های ما در بورس با حجم‌های کوچک و متوسط آغاز شده، اما برنامه جدی داریم تا بازار و درآمد شرکت را از شرایط فعلی بهتر کنیم.

وی درخصوص پیش بینی از سودآوری شرکت بیان کرد: این قول را می‌دهیم عدد پیش بینی شده سود در بودجه ۱۴۰۲، صد در صد محقق خواهد شد.

مدیرعامل "شیران" گفت: ما به موازات طرح‌های توسعه در حوزه محیط زیست به طور جدی داریم برنامه ریزی می‌کنیم. شاید یک سال است که یکی از برنامه‌های داخل شرکت اخذ مجوز صنعت سبز در ابعاد مختلف حوزه آب، خاک، پسماند و انرژی از سازمان محیط زیست بود. با برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت موفق شد لوح صنعت سبز را از رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور به عنوان صنعت سبز کشور دریافت کند. این اتفاق، اتفاق مبارکی برای سهامداران است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر