بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲
در هفته‌ای که گذشت، بالاخره اندکی رشد هم در بازار سرمایه دیدیم. نکته اینجاست که در این چندروز اثری از رئیس بزرگ نبود و همین نشان می‌دهد فقدان این بزرگوار، بیش از حضور پررنگش برای بورس فایده دارد!
کد خبر : ۲۷۷۷۰۴

به گزارش میرزاقلمدون بورس نیوز، در هفته‌ای که گذشت، با افزایش ١٥٧٣٠ واحدی شاخص کل بورس و افزایش ٦٤٥٣ واحدی شاخص هم‌وزن، بالاخره اندکی رشد هم در بازار سرمایه دیدیم. نکته اینجاست که در این چندروز اثری از رئیس بزرگ نبود و همین نشان می‌دهد فقدان این بزرگوار، بیش از حضور پررنگش برای بورس فایده دارد!

دوستان در تخت طاووس هم انگار بدجور سرگرم معاملات بورس‌های آسیایی شده‌اند. زشت نیست حقوق از محل کارمزد سهامداران زیان‌دیده بورس تهران می‌گیرند و سیگنال بورس هنگ کنگ و عربستان می‌دهند؟!

 

آنچه گذشت 

 

هرچند بازار سهام کما‌فی‌السابق، کم رمق است؛ اما بورس کالا این هفته حسابی جذاب بود. در سایه افزایش قیمت طلای جهانی، خریداران برای معامله گواهی سپرده شمش طلا، صف کشیدند و رکورد هفتگی معاملات با داد‌وستد ٢٨٨ کیلو طلا به ارزش ٩٩٤ میلیارد تومان، شکسته شد! یکی از مدیران این بازار هم از رشد ٧٠ درصدی ارزش معاملات این بازار در ٩ ماهه امسال خبر داد و بعد هم خبر رسید با معامله ٤ ملک سازمان خصوصی‌سازی، چراغ مولد‌سازی املاک دولت از طریق بورس کالا، روشن شده! قرار است ٤٥ ملک به ارزش ١٤٥٠ میلیارد تومان طی روز‌های آینده از طریق این بازار عرضه شود.

این خبر‌ها را با صدای بلند نخوانید که باز یاسرخان برای تعطیل کردن این بازار، سخنی جدید از خود در نکند.

 

سود خوب سهم چاق‌کن‌ها

این روزها، مجددا سفته‌بازی و نوسان‌گیری از سهم‌های کوچک رونق گرفته و آنان که ماهیگیری بلدند، به لطف سهم‌چاق‌کنی در فضای مجازی، سود خوبی به جیب می‌زنند.

 

پس کو دنبه؟

این هفته، یک شفاف سازی از سرخ‌پوشان پایتخت علامت سوالی بزرگ در ذهن سهامداران ایجاد کرد. چطور یک شرکت کوچک غذایی برای یک نیم فصل، ٣٣ میلیارد تومان هزینه اسپانسرینگ پرداخت می‌کند؟ اگر صنعت غذایی این همه درآمد داشته، دنبه‌اش کو؟!

 

همه چیز فدای دلار ٥٠ هزار تومانی 

به نظر می‌رسد مدیران همه چیز دان میرداماد، برای حفظ دلار ٥٠ هزار تومانی تا اوایل ١٤٠٤، هر کار بتوانند، می‌کنند؛ طبق برخی آمارها، در حالی که فقط در بهار امسال، ٩.٣ میلیارد دلار خروج سرمایه داشته‌ایم، اهالی میرداماد حاتم‌بخشی کرده و ٢٠ درصد از دارایی‌های خارجی بانک مرکزی را حراج کرده‌اند تا دلار بالا نرود! حتی محاسبه دلار‌های خانگی را هم کرده اند (حساب کرده‌اند ٢٠ میلیارد دلار در بالش‌ها پنهان شده) و اتاق فکر تشکیل داده‌اند برای یافتن ابزاری که بتوان از دلار‌های خانگی بهره برد!

اما تحلیلگران بازار بدهی معتقدند اهالی پاستور امسال ١٠٨ درصد بیش از آنچه در بودجه پیش‌بینی کرده بودند، اوراق منتشر خواهند کرد و انتشار ٣٩٠ همت اوراق، جایی برای تداوم سیاست‌های انقباضی نخواهد گذاشت.

وضعیت گاز هم به رغم آنکه زمستان امسال حداقل تا پایان هفته گذشته، زمستان نبوده؛ مطلوب نیست و خبر داریم که برخی واحد‌های تولیدی، به خاطر قطعی گاز، معطل مانده! اوضاع نقل و انتقال ارز هم با وجود تبلیغات فراوان آقایان و کرکری خواندن برای غربی‌ها، خوب نیست! حالا با این شرایط، چطور قرار است تورم مهار شود، معلوم نیست. 

 

زرشک طلایی برای بهترین ایده اقتصادی سال

اما زرشک طلایی ایده‌های اقتصادی امسال، می‌رسد به طراح ایده اجاره شمش طلا برای رفع تعهد ارزی! گویا شیطان گفته کار از سجده گذشته و من با اراده خود، جهنم اختیار می‌کنم.

 

باز هم تسهیلات دستوری 

رئیس پاستور نیز این روز‌ها تنها هنرش، فرمان دادن به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش مسکن و اشتغال و ازدواج است تا قطار اقتصادی حرکت کند! انگار نه انگار که قبلا تاوان پرداخت تسهیلات دستوری را با چاپ پول و تورم لجام گسیخته و فروبردن مردم در قعر چاه فقر، پرداخته‌ایم!

جمعه بازار بورس - شماره ۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲

 

نگاهی به مهم‌ترین خبر‌های هفته 

 

 

هفته آینده؛ تصمیم گیری درباره فروش مازاد خودروسازان 

معاون وزیر صمت گفت: هفته آینده درباره روش‌های مختلف کاهش زیان خودروسازان تصمیم گیری می‌شود که یکی از راه‌ها فروش مازاد تولید در حاشیه بازار است. 

 

صدور مجوز ۱۲۵ درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی گفت: حدود ۱۷۰ درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی در ۹ ماهه سال جاری از  سوی شرکت‌ها صورت گرفته که از این تعداد با ۱۲۵ درخواست به ارزش ۷۵۱.۹۵۰ میلیارد ریال موافقت شده است.

 

اتمام شناسایی و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی تا پایان امسال/ شفاف‌سازی به ٢٠٠٠ شرکت دولتی می‌رسد

برای اولین بار در طول تاریخ، شناسایی و انتشار صورت‌های مالی این شرکت‌ها  در سامانه کدال اتفاق افتاده است.

 

خبری برای کریپتوباز‌ها

نهاد ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا SEC صندوق‌های ETF مبتنی بر بیت‌کوین را پذیرفت. برخی تحلیلگران این حوزه معتقدند با راه‌اندازی این صندوق و پذیرش رسمی بیت‌کوین در بازار آمریکا، رمزارز‌ها جذاب‌تر خواهند شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جمعه بازار بورس - شماره ۱۵ - ۸ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۵ - ۸ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۶ - ۱۵ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۶ - ۱۵ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۳- ۱۷ آذر ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۳- ۱۷ آذر ۱۴۰۲

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
حتما بعد انتخابات تورم سنگین داریم دلار هم راحت تا ٢٠٠ هزار تومان‌ می رود سکه بخرید از همه دارایی ها بیشتر رشد می کند
مالباخته بورس دولت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
عده ای و دست در دست هم بعنوان مدیر و رئیس و مسئول در حال اموال مردم و کشورند یا بعبارت بهتر قدرت دست گروه است.