بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: صادرات به کشور‌های افغانستان، عراق، قزاقستان، سوریه و کویت انجام می‌شود. حتی به کشور‌های کانادا و آمریکا صادرات داشتیم که بعد از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران، این کشورها از مقاصد صادراتی ما حذف شدند.
کد خبر : ۲۷۷۹۱۲

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پیروز هاشمی، مدیرعامل شرکت پارس فنر در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پارس فنر به عنوان شرکت اصلی گروه، شرکت فنرسازی خاور، کیمیافولاد آریا، فولاد صنعت ساپرا و شرکت دانش بنیان پارس فنر را در زیزمجموعه خود دارد.

وی افزود: هدف شرکت پارس فنر از حضور در بازار سرمایه افزایش شفافیت، کارایی و بهبود عملکرد جاری شرکت، امکان برخورداری از ۵ درصد بخشودگی مالیاتی پس از حضور در بازار سرمایه و استفاده ظرفیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه جهت توسعه طرح‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پارس فنر ادامه داد: شرکت دارای سهم ۷۰ درصدی از بازار یدکی کشور با ۱۳۰ نماینده فروش انحصاری است.

پیروزهاشمی با اشاره به صادرات این شرکت بیان کرد: صادرات به کشور‌های افغانستان، عراق، قزاقستان، سوریه و کویت انجام می‌شود. حتی به کشور‌های کانادا و آمریکا صادرات داشتیم که بعد از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران، این کشورها از مقاصد صادراتی ما حذف شدند.

مدیرعامل پارس فنر توضیح داد: شرکت دارای ۵۴ درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور است که از بورس خریداری شد.

وی عنوان کرد: شرکت پارس فنر در سال ۹۷ خط جدید فنر‌های پارابلیک از کشور چین را خریداری و تولید می‌کند. در سال ۹۸ ظرفیت شرکت به ۱۵ هزارتن افزایش یافت. در سال ۹۹ از شرکت کیمیافولاد آریا که تولیدکننده شمش و مواد اولیه فنر تخت را تولید میکند، بهره برداری شده است.

پیروزهاشمی افزود: در سال سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد صنعت ساپرا به بهره برداری رسید. این شرکت در زمینه تولید فنر‌های تخت خودرو و تولید ماشین الات خطوط تولیدی فنر فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: شرکت در سال ۱۴۰۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به عنوان سیصد و یکمین نماد معاملاتی در فرابورس ایران پذیرش شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر