بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
نکاتی که در سفر به مشهد باید رعایت کرد
تحقیق و بررسی مقصد موردنظر پیش از هر سفر به شما کمک می‌کند تا ضمن راحتی هرچه بیشتر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و نهایت لذت را نیز از سفر خود ببرید.
کد خبر : ۲۷۸۴۲۹

به گزارش بورس نیوز، سفر به هر خطه از دنیا آداب و رسومی دارد که برای داشتن سفری ایده‌آل باید آن‌ها را رعایت کنید. تحقیق و بررسی مقصد موردنظر پیش از هر سفر به شما کمک می‌کند تا ضمن راحتی هرچه بیشتر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و نهایت لذت را نیز از سفر خود ببرید. این موضوع تنها راجع به سفر‌های خارجی صادق نیست و برای سفر‌های داخلی نیز باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال، پیش از سفر به مشهد باید با هتل‌های مشهد آشنا شده و هتل ارزان مشهد با غذا بدانید. در این مقاله شما را با مهم‌ترین نکات آشنا خواهیم کرد.

زمان مناسب برای سفر به مشهدالرضا

نخستین نکته‌ای که به آن خواهیم پرداخت، بررسی زمان مناسب سفر به مشهد است. اغلب افراد مناسبت‌های مذهبی را برای زیارت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام انتخاب می‌کنند؛ به همین خاطر شهر مشهد در چنین ایامی به اوج شلوغی خود می‌رسد. در این حالت رزرو هتل مشهد، تهیه بلیط رفت و برگشت و حتی تردد در سطح شهر نیز دشوار خواهد بود. اگر می‌خواهید در خلوت‌ترین زمان ممکن به مشهد سفر کنید، باید زمستان و اوایل بهار را مدنظر قرار دهید. در این موقع سال مشهد بسیار خلوت است. همچنین در فصل بهار آب و هوای معتدل و مطلوبی را در این کلانشهر تجربه خواهید کرد. اگر در ایام شلوغی قصد سفر به مشهد را دارید، برای راحتی بیشتر می‌بایست از مدتی قبل رزرو هتل مشهد و خرید بلیط‌ها را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید. لازم به ذکر است که در این ایام هزینه سفر به مشهد نیز چندین برابر خواهد بود.

نکاتی که در سفر به مشهد باید رعایت کرد

با کدام وسیله نقلیه به مشهد سفر کنیم؟

مورد بعدی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد است. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این مقصد زیبا وجود دارد که مسافران باید بسته به شرایط خود بهترین راه را انتخاب کنند. اگر ساکن پایتخت یا شهر‌های دور از خراسان رضوی هستید، بهترین و راحت‌ترین انتخاب برای شما سفر با هواپیما خواهد بود. با این حال هزینه بالای تهیه بلیط هواپیما نیز باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید هزینه را تا حد زیادی کاهش دهید و همزمان از راحتی مطلوبی نیز برخوردار باشید، سفر با قطار انتخاب مناسبی است. قطار‌هایی به مقصد مشهد عمدتاً بسیار مجهز هستند و امکانات مطلوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین تنوع در این قطار‌ها بالاست و بسته به بودجه خود می‌توانید یک مورد را انتخاب کنید. مسیر جاده‌ای نیز انتخاب دیگریست که تقریباً با همان سرعت مسیر ریلی شما را به مشهد می‌رساند؛ با این حال به اندازه قطار راحت نیست و خستگی فراوانی به همراه دارد. فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس ۱۱-۱۳ ساعت، با قطار ۱۰-۱۱ ساعت و با هواپیما ۱.۵-۲ ساعت است.

نحوه انتخاب بهترین اقامتگاه در مشهد

بدون شک یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید پیش از آغاز سفر انجام دهید، انتخاب اقامتگاه مناسب است. با توجه به این که مشهد همه ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی مسافر داخلی و خارجی است، هتل‌های مشهد تنوع قابل قبولی دارند و در همه جای شهر گسترده شده‌اند. بسته به این که همراه با چه کسانی سفر می‌کنید و بودجه شما چقدر است، باید به دنبال بهترین هتل مشهد باشید. هتل‌های لوکس و پنج ستاره متعددی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام تاسیس شدند که بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌کنند. از سوی دیگر، هتل‌های ارزان قیمت متعددی نیز در شهر وجود دارند که برای اقامتی مقرون به صرفه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. تقریباً تمام هتل‌های مشهد از پنج ستاره گرفته تا اقامتگاه‌های سنتی، همگی بهترین خدمات را به مهمانان خود ارائه می‌کنند. در ادامه چند مورد از بهترین هتل‌های مشهد را نام می‌بریم:

•    هتل فردوس مشهد

•    هتل درویشی مشهد

•    هتل بین‌المللی قصر مشهد

•    هتل الماس مشهد

•    هتل بین‌المللی قصر طلایی مشهد

•    هتل جواد مشهد

•    هتل پردیسان مشهد

•    هتل هما ۲

•    هتل ایران

علاوه بر این هتل‌ها، تعداد بسیار زیادی هتل دیگر در مشهد وجود دارند که برای بررسی آن‌ها باید مدتی زمان صرف کنید. در نهایت می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و نیاز‌های خود، بهترین اقامتگاه را رزرو نمایید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.