بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
اعلام خطر یک تولیدکننده: صنعت فولاد را به سرنوشت صنعت خودرو دچار نکنید
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: متاسفانه امروز صنعت فولاد مبدل به جایی شده است که راحت به آن حمله می‌کنند در حالی‌که صنعت فولاد مسیر را اشتباه نرفته است.
کد خبر : ۲۷۸۴۴۳

به گزارش بورس نیوز، احسان دشتیانه، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در نشست خبری انجمن فولاد با اصحاب رسانه اظهار کرد: 
متاسفانه امروز صنعت فولاد مبدل به جایی شده است که راحت به آن حمله می‌کنند در حالی‌که صنعت فولاد مسیر را اشتباه نرفته است.

وی افزود: مشکل برق و گاز را به گردن صنعت فولاد می‌اندازند در حالی‌که صنعت فولاد تنها ۵درصد از انرژی برق را مصرف می‌کند.

دشتیانه ادامه داد: در شرایطی که ما تحریم هستیم و مازاد تولید داریم، وضع عوارض صادراتی و دریافت علی الحساب مالیات برای صنعت فولاد بسیار تاسف بار است و نیازمند رسیدگی از جانب ریاست جمهوری است؛ این درحالی‌است که وزارت اقتصاد و صمت تا حدودی از صنعت فولاد حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: گرانی‌ها و تورم مسکن و خودرو و لوازم خانگی نیز گا‌ها به گردن صنعت فولاد انداخته می‌شود در صورتی‌که سهم صنعت فولاد در قیمت تمام شده این صنایع حدود ۵ درصد است و این موضوع یک بحث انحرافی است.

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس گفت: ما اعلام خطر می‌کنیم اگر این شیوه برخورد و سیاست گذاری با صنعت فولاد ادامه پیدا کند، به زودی این صنعت نیز به وضعیت صنعت خودرو دچار می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر