بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
تمرکز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن بر املاک ساخته شده
کسانی که سرمایه کافی دارند، می‌توانند فقط در یک یا دو زمینه وارد سرمایه گذاری شوند اما؛ وقتی که صندوق تاسیس می‌شود به طور متنوع می‌تواند در منافع املاک و کاربری‌های مختلف آن‌ها شریک شوند.
کد خبر : ۲۷۸۵۲۶

بورس نیوز:

سید شهاب الدین شمس، مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: مالک آتیه مسکن یک صندوق املاک و مستغلات است و تمرکز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن برخلاف زمین و ساختمان، بر املاک ساخته شده دارای پایان کار است. همان‌طور که می‌دانید کسب و کار یا املاکی را می‌گیرید، از آن بهره برداری می‌کنید، اجازه می‌دهید یا به تدریج آن را می‌فروشید.

کسی که در حوزه املاک و در این کسب و کار سرمایه گذاری می‌کند، در منافع این کسب و کار شریک می‌شود. با پول آن املاکی را با کاربری‌های مختلف شناسایی و خریداری می‌کنند. مدیر بهره بردار برای آن انتخاب می‌کنند، آن را می‌فروشند و با عواید و پول‌های حاصل مجدداً این کار را تکرار می‌کنند. این حیطه برای افرادی که درآمد‌های متوسط دارند و پس‌انداز آن‌ها به عددی نمی‌رسد که مستقیما وارد شوند، قابل دسترس است. 

معمولا کسانی که سرمایه کافی دارند، می‌توانند فقط در یک یا دو زمینه وارد سرمایه گذاری شوند اما؛ وقتی که صندوق تاسیس می‌شود به طور متنوع می‌تواند در منافع املاک و کاربری‌های مختلف آن‌ها شریک شوند، زیرا صندوق می‌تواند حجم بیشتری را مدیریت کند. 

فرد برای بهره‌برداری، هزینه‌های زیادی را در یک واحد متحمل می‌شود اما؛ آن صرفه‌جویی به مقیاس در صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن اتفاق می‌افتد و به این کمک می‌کند که یک مجموعه بتواند هزینه‌های بهره برداری، نگهداری، بهبود و توسعه چند مجموعه در چند جای مختلف را به عهده بگیرد و تقسیم هزینه کند.

سید شهال الدین شمس درخصوص بازدهی این صندوق‌ها گفت: هدف تاسیس این صندوق‌ها کمک کردن به توزیع بازده صنعت املاک و مستغلات در بین عموم مردم است. بازده صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن در حوزه اجاره‌داری حیطه مهم اساسی کسب و کار این صندوق است و هرچیزی این مباحث را تحت تاثیر می‌گذارد، بازده صندوق‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر