بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مقدار فروش تجمیعی صنایع مس ایران ۷۰ درصد کاهش داشت؛

افزایش درآمدهای "فملی" مدیون رشد نرخ محصولات

افزایش درآمدهای
درآمد ماهانه‌ای که ملی صنایع مس ایران در دی ماه از فروش محصولات خود شناسایی کرد، ۱۶ درصد ریزش درآمد را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۷۸۵۶۹

بورس نیوز:

شرکت ملی صنایع مس ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود شناسایی کرد بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان بود، "فملی" از ابتدای سال مالی تاکنون نیز به درآمد تجمیعی ۱۰۱ همتی دست پیدا کرد.

شرکت ملی صنایع مس ایران میزان درآمدی که در دهمین ماه سال جاری توانست از خود بر جای بگذارد مربوط به فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور بود، بیشترین میزان فروش این شرکت متعلق به بازار داخل کشور با مبلغ ۹ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بود که در این دوره ۹۲ درصد از درآمد ماهانه در این بازار شکل گرفت، مابقی درآمد‌های "فملی" نیز در بازار صادراتی به دست آمد.

افزایش درآمدهای

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال مالی تاکنون در هر ۲ بازار حضور داشته و بیشترین درصد فروش را در بازار داخل کشور به ثبت رسانده و در ۳ ماه گذشته فروش داخلی "فملی" هم تراز بوده است. میزان سرمایه‌ای که از سوی "فملی" از ابتدای سال مالی تا پایان دی ماه به ثبت رسید برابر با ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه "فملی" تا دی ماه ۱۴۰۲

درآمد ماهانه‌ای که ملی صنایع مس ایران در دی ماه از فروش محصولات خود شناسایی کرد در مقایسه با ماه گذشته که ۱۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۱۶ درصد ریزش درآمد (معادل یک هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان) را تجربه کرد، همچنین میزان درآمدی که "فملی" در کارنامه مالی خود اعلام کرد در مقایسه با دی ماه سال گذشته شاهد ۴۸ درصد رشد بود.

افزایش درآمدهای

پرفروش‌ترین محصول "فملی" در دی ماه متعلق به «کاتد» است که در ۲ بازار داخلی و صادراتی مورد توجه خریداران قرار گرفت، در این بین بیشترین درآمدزایی در بازار داخلی با ۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان صورت گرفت و در بازار صادراتی نیز از فروش این محصول ۸۴۵ میلیارد تومان درآمدزایی داشت.

نرخ فروش محصول «کاتد» در بازار داخل کشور ۳۴۹ میلیون تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت که نسبت به ماه گذشته تغییر عمده‌ای را تجربه نکرد، این محصول در بازار خارج از کشور نیز با نرخ ۳۳۸ میلیون تومان در ازای هر تن به فروش رسید که در مقایسه با ماه گذشته شاهد ریزش ۳۵ درصد نرخ بود.

فروش محصولات "فملی" در دی ماه

افزایش درآمدهای

"فملی" در دی ماه سال جاری مقدار فروش محصولات تولیدی خود را ۱۱۹ هزار و ۲۲۸ تن به ثبت رساند، این شرکت از ابتدای سال مالی نیز مجموع مقدار فروش تجمیعی را برابر با یک میلیون و ۳۲ هزارتن به ثبت رساند، مقدار فروش ماهانه "فملی" با ریزش ۷۰ درصدی همراه بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر