بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
حرکت بیمه سینا به سوی کاهش زیان انباشته؛

بیمه سینا به سودآوری رسید

بیمه سینا به سودآوری رسید
بیمه سینا میزان سود خالصی که ثبت رسانده بر خلاف دوره مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده و توانسته پایان بخش روند نزولی این شرکت در کسب سود باشد.
کد خبر : ۲۷۸۶۸۳

بورس نیوز:

شرکت بیمه سینا در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ (حسابرسی نشده)، مجموع درآمد حق بیمه ناخالص طی این دوره  را مبلغی برابر با ۴ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان اعلام کرده که با توجه به درآمد شناسایی‌شده طی دوره سال گذشته با افزایش ۹۲ درصدی مواجه بوده، "وسین" حق بیمه خالص ارائه‌شده طی این دوره  را ۴ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان به ثبت رسانده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱۰ درصدی را به همراه داشته است.

بیمه سینا به سودآوری رسید

درآمد‌های بیمه‌ای "وسین" از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه بالغ‌بر ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که رشد ۱۰۵ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت، سود خالص اعلام‌شده توسط این شرکت بیمه‌ای برابر با مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان بوده و در ازای هر سهم نیز ۲۹۰ ریال سود محقق کرده است.

بیمه سینا به سودآوری رسید

همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید بیمه سینا در پایان دوره مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ میزان سود خالصی که ثبت رسانده بر خلاف دوره مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده و توانسته پایان بخش روند نزولی این شرکت در کسب سود باشد و نقطه‌ای بر ۲ سال حال ناخوش سودآوری شرکت بگذارد.

صورت‌وضعیت مالی بیمه سینا

ارزش دارایی شرکت بیمه سینا طی دوره میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری برابر با ۷ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان بوده که با افزایش دارایی ۶۳ درصدی نسبت به پایان سال گذشته مواجه بوده، در این بین عمده‌ترین دارایی شرکت بیمه سینا در اختیار بخش «مطالبات از بیمه‌گذاران و نمایندگان» با ۴ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان بوده که ۱۲۸ درصد رشد را به همراه داشت.

موجودی نقد این شرکت نیز افزایش قابل قبولی را تجربه کرد و در این دوره ۱۰۵ درصد رشد را در مقایسه با پایان سال مالی گذشته به ثبت رساند که اکنون موجودی نقد این شرکت به مبلغ ۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است، همچنین گفتنی است که این شرکت پس از خروج از زیان خالصی که در سال گذشته به ثبت رساند اکنون نیز توانسته به میزان ۶۳  درصد زیان انباشته خود را کاهش دهد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر