بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
به واسطه سرمایه گذاری های هوشمندانه؛

"پترول"؛ در رده پرپتانسیل ترین های صنعت پتروشیمی

"پترول" به واسطه سرمایه گذاری‌های سنگین و هوشمندانه در طرح‌های انحصاری پتروشیمی کشور، یکی از پرپتانسیل‌های این صنعت است.
کد خبر : ۲۷۹۷۱۹

به گزارش بورس نیوز، "پترول" به واسطه سرمایه گذاری‌های سنگین و هوشمندانه در طرح‌های انحصاری پتروشیمی کشور، یکی از پرپتانسیل‌های این صنعت است.

بررسی پرتفوی بورسی گویای آن است که منابع مالی شرکت به سمت غول‌های پتروشیمی کشور نظیر "نوری"، "آریا"، "کرماشا"، "جم"، "شاروم" "زاگرس" و "بوعلی" هدایت شده است. داده های مندرج در آخرین گزارش، گویای جهش ۷.۱۲ برابری ارزش منابع سرمایه گذاری شده در پرتفوی بورسی و ایجاد ۱۵.۳ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده است. 

براساس این گزارش، از تاریخ ۲۷ اسفند ماه، بازار، تقاضای سنگینی برای خرید سه زیرمجموعه معروف این غول بورسی نشان داده است. سه گانه‌های ممسنی، دهدشت و کازرون از تاریخ مذکور تا امروز با صف خرید همراه بوده اند؛ رویدادی که تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر ارزش افزوده پرتفوی بورسی "پترول" و در نهایت خالص ارزش دارایی‌های شرکت (NAV) خواهد داشت. 

همچنین، شرکت در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲، ۳۰درصد بلوک پتروشیمی صدف خلیج فارس را به دیگر زیرمجموعه هلدینگ فارس یعنی پتروشیمی تندگویان واگذار کرد. این معامله در قیمت ۳.۹ هزار میلیارد تومان مچ شد و با احتساب ۳۱۸ میلیارد بهای تمام شده، ۳.۶ همت سود عاید شرکت شد؛ رویدادی که تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر عایدی هر سهم سهامداران خواهد داشت. 

براساس این گزارش، "پترول" اسفند ماه پرسودی را پشت سر گذاشته و توانست از محل واگذاری سهام سه شرکت بورس، پتروشیمی شیراز و پتروپرک پویا، تقریبا ۱۷۳ میلیارد تومان سود شناسایی کند. بخش عمده این سود از محل فروش ۵۶ میلیون برگ سهم پتروشیمی شیراز در قیمت ۲۴۳۵ تومان ایجاد شده که معادل (۱۳۱ میلیارد تومان) است.

گفتنی است، درآمد‌های تجمیعی شرکت تا انتهای اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۱.۳۲ هزار میلیارد تومان گزارش شده است. با احتساب سود حاصل از معامله پتروشیمی صدف خلیج فارس، برای دوره منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۳، تقریبا درآمدی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

لازم به ذکر است، مانده حساب سود انباشته در انتهای دوره ۹ ماهه، بیش از ۲.۵۲ هزار میلیارد تومان گزارش شده؛ رقمی که پتانسیل بالایی جهت تزریق و هدایت به سمت فعالیت‌های سرمایه گذاری دارد. همچنین سرفصل سایر اندوخته‌ها نیز مانده قابل توجهی را نشان می‌دهد؛ ۳ هزار میلیارد تومان. در مجموع، سمت چپ ترازنامه شرکت گویای پتانسیل بالای شرکت در تامین ارزان منابع مالی و سرمایه گذاری آن‌ها در طرح‌های اقتصادی و پربازده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
کلاغهامرغهای من وقتی نه گوشتشومیتونم بخورم نه تخمشو چه فایده سهامدارمظلوم درضرره
حمید
Russian Federation
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
این همه تعریف از سوددهی پترول گفتید ما توی پرتفوی این سهم سود انچنانی نمیبینیم مگر اینکه همه سودهایی که گفتید سهام شرکتهای دیگر را خرید کرده باشید این وسط سهم کسانی که سرمایه اندک خودرا گذاشته اند چی ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸
میخوان سهام را بهتون قالب کنن
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
این پترول پدر همه سهامدارهای خرد و درآورده و تقریبا خودم بشخصه بالای 50 درصد تو ضرر هستم ، وقتی شرکتی به این عظمت و بزرگی خیرش به سهامداراش نمیرسه آخه چه فایده ای داره ، به والله قسم جگر ما سهامدارهای خرد از دست این پترول خون است
اصی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
آی لآو یوو پترول?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
پس چرا قیمتش رشد نمیکند؟
چرا بیشتر منفی است ؟
چرا نه سهم جایزه میدهد ونه حق تقدم و نه سود درست حسابی ؟
چرا افزایش سرمایه ندارد؟
محمود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
ما که چیزی جز ضرر از سهام پترول ندیدیم!!!!!!!!
وطن دوست فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
سلام همه چیز خوب است ولی برای سهام دار خورد نیست به حرف چرا گل بلبل ما چیزی ندیدیم غیر از ضرر
افشین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
پترول حرکت کندی را آغاز خواهد کرد ولی دنبال سودد کلفت نباشید