بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
محمل جدید سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی مهیا شده است/ استفاده از حمل و نقل ترکیبی در منطقه آزاد انزلی؛ به زودی
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین آخرین نقطه اتصال دریای عمان به دریای خزر است. این فضا کمک می‌کند که صادرات و توسعه تجارت بیش از پیش تسهیل شود.
کد خبر : ۲۸۰۲۳۳

محمد سجاد سیاهکارزاده مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: ما امروز مفتخر هستیم که در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری با موسسه همیاری سپهر از هلدینگ‌های بانک صادرات را منقعد کردیم.

وی افزود: یکی از ابتکاراتی که مناطق آزاد در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی انجام می‌دهد انعقاد تفاهمنامه‌هایی در زمینه همکاری حوزه سرمایه گذاری، تولید و تجارت است. 

سیاهکارزاده در این باره ادامه داد: مدت‌ها بود که با همکاران در موسسه همیاری سپهر در حال تبادل نظر در حوزه سرمایه گذاری بودیم. در این رویداد موفق شدیم که این تبادل همکاری را تداوم بخشیم. 

وی همچنین، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک، اجرای این تفاهمنامه در دستور کار خواهد بود. این تفاهمنامه در حوزه تجاری و گردشگری و نیز روش‌های نوین سرمایه گذاری با استفاده از روش‌های نوین بازار سرمایه فضا و محمل جدیدی را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از مزایای جدیدی که مناطق آزاد نسبت به سایر بخش‌های سرزمین اصلی دارند، مزایای ناظر بر توسعه تجارت بین المللی است. منطقه آزاد انزلی دو بندر انزلی و بندر کاسپین دارد. 

وی خاطرنشان کرد: ما ضمن ارائه خدمات استاندارد بندری از تخفیفات ویژه در حوزه عوارض گمرکی، معافیت‌های مالیاتی و نیز تسریع و تسهیل بر فرایند‌های ناظر بر صادرات برخوردار هستیم. امیدواریم با توسعه بندر کاسپین که یک بندر نسل نو بوده و نیز با استفاده از حمل و نقل ترکیبی که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، اتصال دریا به دریا نیز داشته باشیم.

سیاهکارزاده گفت: بندر کاسپین آخرین نقطه اتصال دریای عمان به دریای خزر است. این فضا کمک می‌کند که صادرات و توسعه تجارت بیش از پیش تسهیل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر