بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
اظهارات وزیر اقتصاد درخصوص جزئیات سفر به ریاض؛

۳ پروژه مهم ایران در حوزه بهداشت، درمان و دانش بنیان

۳ پروژه مهم ایران در حوزه بهداشت، درمان و دانش بنیان
وزیر اقتصاد عنوان کرد: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.
کد خبر : ۲۸۰۲۵۹

به گزارش بورس‌نیوز، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی بیان نمود: امسال پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.


وی افزود: ۵۷ کشور مسلمان از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند بهره می‌برند؛ ما نیز در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم، در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض حضور فعالانه داشتیم.


وزیر اقتصاد مطرح کرد: در این اجلاس بخش خصوصی کشور و همچنین نمایندگان بخش‌های دولتی مشارکتی وسیع داشتند؛ وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.


خاندوزی توضیح داد: تنها نهادی که علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور یاری می‌رساند، بانک توسعه اسلامی است.


وی بیان کرد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود. در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی، این موانع و مشکلات را برطرف ساخت و مجدداً شاهد آغاز تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی هستیم.


وزیر اقتصاد یادآور شد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی به غیر از تصویب صورت‌های مالی بانک، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای اقتصاد عضو تعیین می‌شود.


خاندوزی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه نمودن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.


خاندوزی خبر داد: در حاشیه اجلاس سالانه، جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا به صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر