بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
درآمد
مجمع عمومی فوق العاده شرکت آسان پرداخت پرشین با موضوع افزایش سرمایه برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۰۶۸۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت آسان پرداخت پرشین در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ برگزار شد.

براساس این گزارش، افزایش سرمایه شرکت طبق مجوز سازمان بورس در دو مرحله صورت می‌گیرد. طبق مجوز سازمان بورس مرحله اول مقرر شد تا سرمایه فعلی شرکت از ۵۵۵۰ میلیارد ریال به ۸۸۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد. 

موضوع افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و رعایت اقدام بانک مرکزی است. در مرحله دوم افزایش سرمایه از محل آورده نقدی این میزان به ۱۲۸۷۶ میلیارد ریال برسد. 

در گزارش بازرس قانونی درباره گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده آسان پرداخت پرشین آمده است:

گزارش توجیهی مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ هیات مدیره شرکت آسان پرداخت پرشین در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۵۵۵۰ میلیارد ریال به ۱۲۸۷۶ میلیارد ریال طی دو سال به میزان ۷۳۲۶ میلیارد ریال مشتمل بر صورت مالی فرضی طبق استاندار حسابرسی رسیدگی به اطلاعات مالی آتی مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است. مسئولیت گزارش توجیهی مزبور با هیات مدیره شرکت است.

گزارش مزبور با هدف توجیه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران تهیه شده است. این گزارش براساس مفروضات مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویداد‌های آتی و اقدامات مدیریت تهیه شده که انتظار نمی‌رود لزوما به وقوع بپیوندد.

براساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات و با فرض تحقق مفروضات ذهنی مندرج در بند‌های ۴ و ۵ گزارش توجیهی این موسسه به مواردی برخورد نکرده که متقاعد شود مفروضات مذکور مبنای معمول برای تهیه گزارش توجیهی را فراهم نمی‌کند. به علاوه به نظر این موسسه گزارش یادشده به گونه مناسب تهیه و طبق استاندارد‌های حسابداری ارائه شده است.

در رعایت ابلاغیه خردادماه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس مبلغ سود انباشته مندرج در صورت مالی حسابرسی شده گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱، به ترتیب ۳۶۵۷ میلیارد ریال و ۳۷۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که براساس مصوبه مجمع عمومی سالیانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب سود سهام مصوب تخصیص یافته است.
حداکثر مبلغ قابل انتقال به حساب سرمایه به میزان ۳۵۵۷ میلیارد ریال تعیین می‌شود که برای تامین افزایش سرمایه پیش بینی شده از محل سود انباشته از کفایت لازم برخوردار است.

با عنایت بر مقررات حاکم بر بازار سرمایه قطعیت افزایش سرمایه منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

در ادامه این مجمع، سید محمد حسن ملیحی، رئیس مجمع گفت: شرکت آسان پرداخت پرشین یکی از شرکت‌های پی اس پی خوب بازار و از شرکت‌های موفق است. امیدواریم آپ، برای سهامداران نیز آورده خوب داشته باشد. مدیریت جدید شرکت برنامه‌های خوبی دارد. تا یک ماه آینده مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌شود. 

ملیحی بیان کرد: در چند سال گذشته از سال ۱۳۹۹ شاخص بورس نیز دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده و در سال ۱۴۰۲ باتوجه به اتفاقاتی که می‌توانست عامل رشد بازار باشد، اما بازار بازدهی مناسبی نداشت. حتی با تورم‌های زیادی که داشتیم بازار سرمایه دچار رکورد بود. 

وی افزود: درحوزه پی اس پی گری نرخ‌ها و کارمزد‌ها از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود. اما سرمایه با تورم رشد می‌کند. امیدواریم با مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده تحول خوبی در سمت درآمد‌های آسان پرداخت ایجاد شود و تاثیر خوبی روی قیمت سهم بگذارد. در یک ماه آتی ملاحظه خواهید کرد که وضعیت شرکت خوب است. 

رئیس مجمع "آپ" خاطرنشان کرد: در هر کسب و کاری اگر فعالیت کنید، حاشیه سود‌هایی وجود دارد که باید متناسب با بازار به آن‌ها توجه کنید. اینکه اگر بخواهیم به عنوان یک شرکت پرداخت به درآمد پی اس پی گری متکی باشیم، فرصت‌هایی را برای سهامدار از دست خواهیم داد. اما درآمد شرکت درآمد قابل توجهی است. با مذاکره توانستیم درصدی را افزایش دهیم. در سال ۱۴۰۳ در صورت‌های مالی سهم بیشتری از درآمد را برای ما ایفا کند. 

وی درخصوص برنامه‌های شرکت گفت: نظام کارمزد از بانک مرکزی ابلاغ می‌شود. با هیات مدیره در حال پیگیری هستیم تا با نظام عادلانه بتوانیم منافع سهامداران را داشته باشیم.

ملیحی گفت: یکی از برنامه‌های جدی که از زمستان سال گذشته آغاز کردیم کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود است. هیات مدیره به صورت هفتگی آنالیز‌ها و گزارشات را بررسی می‌کند. یکی از برنامه‌های ویژه این است که در بخش هزینه‌ای بتوانیم با کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از سرمایه بیشترین آورده را برای شرکت ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد ماهانه
آسان پرداخت پرشین با عملکردی بی‌نظیر؛

درآمد ماهانه "آپ" به مرز یک‌همت رسید!

ارسال نظر