بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
در سی‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی مطرح شد؛

بهبود ارکان و تقویت استقلال بانک مرکزی با تصویب قانون جدید

بهبود ارکان و تقویت استقلال بانک مرکزی با تصویب قانون جدید
بر اساس گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، قانون بانک مرکزی که اخیرا تصویب شده حاوی دستاورد‌های مهمی به خصوص در حوزه بهبود ارکان و تقویت استقلال بانک مرکزی است.
کد خبر : ۲۸۱۲۳۹

به گزارش بورس‌نیوز، معاون اقتصادی بانک مرکزی در سی‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محور «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور کشور و همراهان، با اشاره به «قانون پولی و بانکی کشور» که در سال ۱۳۵۱، تصویب شده است، گفت: طی این سال‌ها شاهد تحولات زیادی در عرصه بین‌المللی در حوزه پولی بودیم، بنابراین بازنگری در قانون به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شد.


وی تصریح کرد: از دهه ۱۹۸۰ قوانین بانک‌های مرکزی با تمرکز بر تأمین هدف استقلال و پاسخگویی نهاد سیاستگذار پولی دستخوش بازنگری‌های جدی قرار گرفت و همچنین در پی بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ تحولات اساسی در حوزه مقررات احتیاطی، ثبات مالی و حوزه مأموریت‌های بانک مرکزی سبب ایجاد تغییرات مهمی در قوانین بانک‌های مرکزی شد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: تدوین قانون بانک مرکزی نوین و روزآمد، شرط لازم در جهت اصلاح ساختار‌های مالی در کشور و نیل به اهداف اقتصاد کلان محسوب می‌شود. قانون کارآمد باید بتواند بانک مرکزی را در تأمین هدف برقراری ثبات پولی و انجام وظایف خطیر خود در حوزه مقررات‌گذاری و نظارت، یاری برساند و ترکیب متوازنی از شاخص‌های استقلال، پاسخگویی و شفافیت را برای این نهاد فراهم سازد.


وی خاطرنشان کرد: قانون بانک مرکزی که اخیرا تصویب شده در مقام مقایسه با «قانون پولی و بانکی کشور» حاوی دستاورد‌های مهمی به خصوص در حوزه بهبود ارکان و تقویت استقلال بانک مرکزی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تأمین ۱۰ میلیارد دلار ارز برای واردات
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار داشت؛

تأمین ۱۰ میلیارد دلار ارز برای واردات

سقوط قیمت طلا
بر اساس گزارش‌ها از روند طلا در بازار جهانی؛

سقوط قیمت طلا

کنترل رشد قیمت مسکن
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

کنترل رشد قیمت مسکن

پرسه نفت حوالی ۸۲ دلار
در بازارهای جهانی؛

پرسه نفت حوالی ۸۲ دلار

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.