بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۳
کد خبر : ۲۸۲۴۲
اعتراض به ادامه فعاليت مرتضوي در ستاد مبارزه با قاچاق كالا

جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با صدور نامه‌اي خطاب به محمود احمدي‌نژاد به انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ادامه فعاليت وي در اين سمت اعتراض كرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از الف، متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجويي به رئيس جمهوري به شرح ذيل است:

به نام خدا

رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران

جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌ن‍ژاد

به نظر مي‌آيد در اين دوره حساس كه بيشتر جريان حزب‌الهي و عدالت‌خواهان درگير مقابله با فتنه‌هاي بيگانگان و عناصر داخلي آنان هستند، در ميان سكوت عدالت‌خواهان نسبت به عملكرد دولت، اقداماتي در جريان است كه احساس مي‌شود نياز است تذكراتي خدمت حضرتعالي بدهيم.

تلاش‌‌هاي فراوان حضرتعالي در راستاي گفتمان انقلاب اسلامي و طرح شعارهايي چون "عدالت " ، "مبارزه با فساد " و "سياست خارجي فعال مبتني بر مباني انقلاب اسلامي " جاي تقدير فراوان دارد، اما اين روزها شاهد مسائلي هستيم كه برخي از آنها در تناقض آشكار با بعضي از اين شعارها است. انتصاب افرادي كه مسائل و شبهات فراواني كه در مورد آنان وجود دارد باعث گرديده است كه هر روز بر تعجب و نااميدي از راهي كه حضرتعالي براي انتخاب نزديكان خود در حال پيمودن هستيد افزوده شود.

گويا حضرتعالي فراموش نموده‌ايد كه اين ملت مستضعف و شريف با وجود همه فحاشي‌ها بدخواهان عليه حضرتعالي و دولت و عمق توطئه‌ها عليه نظام اسلامي با بصيرت تمام به گفتمان انقلاب اسلامي و تداوم آن در دولت دهم راي داده‌اند. نكند تصور نموده‌ايد كه مردم ما صرفاً به شخص حضرتعالي راي داده‌اند؟

لازم است كه بخشي از حكم تنفيذ رهبر انقلاب درباره دوره دهم رياست جمهوري را خدمتتان يادآوري كنيم "اين رأي، رأى به گفتمان پربركت و عزتمدار انقلاب اسلامى است؛ رأى به استكبارستيزى و ايستادگى شجاعانه در برابر سلطه‏طلبان بين‏المللى است؛ رأى به مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مبارزه با اشرافيگرى است؛ رأى به ساده‏زيستى و نزديكى با مردم و غمگسارى از ضعيفان و مستضعفان است؛ رأى به كار و تلاشِ بى‏وقفه و خستگى‏ناپذير است. "

در ادامه روند انتصاب كسانيكه ابهامات فراواني در مورد عملكرد ايشان وجود دارد. اقدامي كه تعجب همگان را و نااميدي ما را بيش از پيش برانگيخت؛ انتصاب جناب آقاي قاضي سعيد مرتضوي به عنوان رئيس " ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز " بود. اين تعجب زماني افزون گشت كه يك روز پس از معارفه ايشان و توديع تأمل برانگيز دكتر الهام براي اين سمت، ايشان از سوي هيئت ويژه مجلس شوراي اسلامي به عنوان متهم اصلي ماجراي كهريزك شناخته مي‌شود. اين در حالي است كه مشخصا درباره عملكرد ايشان در مسائل دانشگاه آزاد نيز سوالات باقي است كه همچنان بي‌پاسخ برزمين مانده است.

آيا رواست كسي كه عمل اشتباهش باعث سوء‌استفاده دشمنان نظام و از بين رفتن آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي شده است؛ نه تنها توبيخ نشود بلكه به مصادري بالاتر در دولت برسد؟ مردمي كه هنوز منتظر برخورد با عاملان و خاطيان واقعه تاسف برانگيز كهريزك هستند؛ چه تصوري از اين كار خواهند داشت؟ ادامه كار ايشان در مسئوليت جديد با توجه به اين گزارش و ابهامات گذشته چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

در ابتداي كار دولت نيز انتصاب جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي و ماجراهاي تاسف‌بار پس از آن و ناديده گرفتن دستور رهبر معظم انقلاب درباره "كان لم يكن " تلقي كردن حكم انتصاب ايشان دل دلسوزان انقلاب را به درد آورد. اين اقدام شروع ناديده گرفتن خواست طرفداران و دلسوزان جنابعالي در انتصاب اطرافيانتان بود.

اما خون دل‌ها و طعن شنيدن‌هاي همه كساني كه در انتخابات با تمام توان از حضرتعالي دفاع كرده‌اند را در اين ماجرا هنوز فراموش نكرده بوديم كه با انتصاب ديگري مواجه شديم.

انتصاب جناب آقاي رحيمي به عنوان معاون اولي رياست جمهوري ضربه‌اي ديگر بر پيكره طرفداران دلسوزتان بود. با گذشت چندي از انتصاب ايشان و تلاش‌ها و سوالات برخي نمايندگان- اتفاقا از طرفداران اصلي شما در انتخابات بودند- و نشنيدن پاسخي از سوي ايشان، سوالات و ابهامات فراواني در مورد عملكرد و سابقه ايشان باقي گذارده است. ارتباطات ايشان در دولت‌هاي گذشته خصوصا دولت سازندگي و مسائل گذشته ميان ايشان و رئيس آن دولت و شواهد موجود در مورد روحيه متملقانه ايشان محل تعجت و سؤال است!

حضرت امير المومنين (ع) مولاي عدالتخواهان در نامه به مالك اشتر مي‌فرمايد: "....و بايد كه برگزيده‌ترين وزيران تو كساني باشند كه سخن حق بر زبان آرند، هر چند، حق تلخ باشد و در كارهايي‌ كه خداوند بر دوستانش نمي‌پسندد كمتر تو را ياري كنند، هر چند، كه اين سخنان‌ و كارها تو را ناخوش آيد.به پرهيزگاران و راست گويان بپيوند، سپس، از آنان ‌بخواه كه تو را فراوان نستايند و به باطلي كه مرتكب آن نشده‌اي، شادمانت ‌ندارند، زيرا ستايش آميخته به تملق، سبب خودپسندي شود و آدمي را به سركشي‌وادارد. " نهج البلاغه امام علي (ع)، نامه 53
در موردي ديگر اقدام توهين‌آميز و تعجب برانگيز در پخش چك‌هاي پنج ميليوني در ميان نمايندگان مجلس در حين استيضاح مرحوم كردان را از سوي ايشان شاهد بوديم. همه اين موارد و همچنين سولات فراوان نمايندگان مجلس درباره وضعيت مدرك تحصيلي ايشان همچنان از جانب ايشان بي‌پاسخ مانده است.

با وجود اين ابهامات، ايشان را به معاون اولي خود برگزيديد و جالب‌تر آنجاست كه جلسات "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي " نيز به رياست ايشان برگزار مي‌شود.

يادآور مي‌شويم همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: "با دستمال‌هاي كثيف عده‌اي نمي‌توان شيشه را پاك كرد ". گويا حضرتعالي علاقه‌مند هستيد كه كساني را كه نسبت به آنها حساسيت و ابهامات بيشتري وجود دارد، به حلقه نزديكان خود اضافه نماييد. آيا معناي اين انتصابات چيزي جز حمله به طرفداران و منتقدان دلسوز و نااميد كردن آنها از نقددلسوزانه مي‌باشد؟! كجاي اين اقدامات مطابق فرموده رهبر انقلاب در مورد مبارزه با فساد است.

در پايان از حضرتعالي مي‌خواهيم با توقف و اصلاح اين روند در انتخاب اطرافيان خود بيش از اين موجبات نارضايتي عدالت‌خواهان و طعن‌ها و سوءاستفاده‌هاي دشمنان را فراهم نياوريد. از زبان مولاي متقيان نيز متذكر مي‌شويم كه "از خودپسندي و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت ‌شده و نيز از دلبستگي به‌ستايش و چرب‌زبانيهاي ديگران، پرهيز كن، زيرا يكي از بهترين فرصتهاي شيطان‌است ‌براي تاختن تا كردارهاي نيكوي نيكوكاران را نابود سازد " نهج البلاغه امام علي (ع) ، نامه 53
اشتراک گذاری :
ارسال نظر