بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
واردات گله اجداد تخم گذار توسط شرکت مرغک
حفظ ذخایر ژنتیکی، تضمین امنیت غذایی مردم و پایدارسازی تولید تخم مرغ با توجه به ارزش‌های غذایی این ماده مهم پرتئینی از مهم‌ترین اهداف واردات گله اجداد مرغ تخم گذار به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۸۲۸۱۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، کامران طهماسبی با اشاره به حساسیت بالا و اهمیت واردات موفق محموله اجداد مرغ تخم گذار گفت: بالاخره پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری پروسه انتقال گله اجداد مرغ تخم گذار به کشور با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل معتبرترین و قدیمی‌ترین شرکت تولید کننده جوجه یک روزه تخم گذار کشور دربار پیامد‌های ضروری این ماموریت عنوان کرد: از هر جوجه اجداد مرغ که به کشور منتقل شده طی دوره زمانی صد هفته‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزار کیلو تخم مرغ تولید می‌شود بنابراین این مورد نقش خطیری در جهش تولید و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی در تشریح بیشتر فرایند تولید افزود: از هر عدد مرغ D (اجدادی) ۶۰ قطعه جوجه یک روزه مادر و از هر مرغ مادر تخم گذار یکصد عدد جوجه یک روزه تولید می‌شود؛ بنابراین از هر جوجه یک روزه در بازه زمانی یکصد هفته‌ای بین ۲۵ تا ۲۸ کیلو تخم مرغ بدست می‌آید.

خاطرنشان می‌سازد شرکت مرغک که در سال ۲۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تجاری تخم گذار تولید می‌کند تنها دارنده گواهینامه A+ از سازمان دامپزشکی در کشور است که نقش مهمی در حفظ و پایداری تولید این ماده گرانبهای غذایی را ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.