بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷
رئیس هیات عامل ایدرو در آیین افتتاح خط تولید ایربگ :

صنعت خودروی کشور ، پاسخگوی نیاز داخلی است

صنعت خودرو بعنوان تنها صنعت کشور که در حال حاضر زنجیره طراحی و تامین را در داخل کشور به طور کامل ایجاد کرده است .
کد خبر : ۲۹۴۱۰
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آیین افتتاح واحد تولید کیسه ایمنی هوای خودرو که با حضور وزیر صنایع و معادن و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و تنی چند تن از مدیران و مسئولان برگزار شد ، با مهم توصیف کردن این طرح در افزایش ایمنی خودروها خاطرنشان کرد : صنعت خودرو بعنوان تنها صنعت کشور که در حال حاضر زنجیره طراحی و تامین را در داخل کشور به طور کاملایجاد کرده است .

به گزارش بورس نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو ،مهندسهدایت افزود : کشور ماروز به روز در حال توسعه است و در این میان صنعت خودروی کشور ما به عنوان یک صنعت پر افتخار علی رغم رقابت های جهانی ، به خوبی پاسخگوی نیازهای کشور است و امید می رود با برنامه های خوبی که در دست تدوین است ، شاهد پیشرفت و افتخارات بیشتری در این حوزه باشیم.

مهندس هدایت با بیان اینکه صنعت خودرو به سرعت در حال ارتقای بحث ایمنی خودرو است به سهم 5.19 درصدی این صنعت در ارزش افزوده کشور اشاره و تصریح کرد برای رسیدن به اهداف افق سال 1404 ، به فضل خدا با گام های محکم به سمت جلو حرکت خواهیم کرد . در این افق پیش بینی شده سه میلیون خودرو تولید شود که 20 درصد آن خودروهای تجاری است. البته بر اساس همین پیش بینی از هر سه خودروی سواری ، یک خودرو و از هر چهار خودروی تجاری،ی ک خودرو صادر خواهد شد .

رئیس هیأت عامل ایدرو گفت : با طی این مراحل در افق 1404 موضوع سی. کی. دی متوقف می شود و زنجیره تامین قطعات به دست صنعت داخلی استمرار می یابد و در این میان وزارت صنایع و معادن از صنعت خودرو با قدرت حمایت می‌کند و این حمایت نیز هیچ ارتباطی به خصوصی یا دولتی بودن آن ندارد، چراکه صنعت در حال حرکت به سوی خصوصی سازی است و ما از این صنعت پرافتخار حمایت‌های لازم راخواهیم داشت رئیس هیات عامل ایدرو توضیح داد: مسئولان صنعت خودرو از مدیران پرتوان و قدرتمند کشور هستند و تمام تلاش خود را برای افزایش رفاه ، آسایش و آرامش مردم انجام خواهند داد و در این راه تلاشبرآنیم تا سطح خودکفایی قطعات خودروها رابه بیش از 90 درصد برسانیم.

وی با تاکید بر حمایت ازراه اندازی فاز دوم کارخانه تولید ایربگ و افزایش ظرفیت تولید این کارخانه ،افزود : تمام قطعات حساس برای تولید کیسه هوای ایمنی خودور باید در داخل تولید شده و خودورهای داخل از این ایربگ استفاده کنند .

همچنین در این مراسم مدیر عامل شرکت نیمه هادی عماد میزان سرمایه گذاری این طرح را حدود 70 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرداین کارخانه در این مرحله ظرفیت تولید 200 هزار سترا داراست .

مهندس حمید رضا منجی افزود :مساحت کارخانه برای دو فاز پیش بینی شده که در فاز اول این طرح 50 نفر به شکل مستقیم مشغول به کار شده اند .

مدیر عامل شرکت نیمه هادی عمادتولید کیسه هوای ایمنی خودور برای خودورهای سمند ، سورن ، خانواده پژو را از برنامه های فعلی عنوان کرد و گفت : در آینده و با تولید خودور مینیاتورکیسه هوا ی ایمنی این خودور نیز در اینکارخانه خواهد شد . وی سرمایه گذاری برای فاز دوم این طرح را نیز 16میلیارد تومان و ظرفیت تولید را 500 هزار عدد اعلام و تصریح کرد با اجرای فاز دوم این طرح برای 120 نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد ضمن اینکه پیش بینین شده است در بحث ساخت داخل این محصول به 70 در صد برسد.

شرکت نیمه های عماد از شرکتهایتابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر