بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳
اساس اعلام اداره گمرکات چین ، در سال 2009 عربستان سعودی ، آنگولا و ایران بزرگترین عرضه کنندگان نفت خام به چین بوده اند . ب
کد خبر : ۲۹۴۵۹

1- آسوشیتد پرس: بر اساس آمار منتشر شده از جانب اداره گمرکات چین ، سطح صادرات چین در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد و میزان واردات نیز 85.5 درصد رشد کرده است. با این وجود میزان صادرات و واردات ماه ژانویه در مقایسه با ماه پیش از آن به ترتیب 16.3 و 15.1 درصد پایین تر می باشد .

2- آسوشیتد پرس: دولت ژاپن در گزارشی اعلام کرد که میزان سفارشات ماشین آلات صنعتی در این کشور در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش از آن 20.1 درصد رشد کرده و به 8.4 میلیارد دلار رسیده است.

میزان سفارشات ماشین آلات در ژاپن، شاخص مناسبی برای سنجش سطح سرمایه گذاری تجاری این کشور به حساب می آید .

3-آسوشیتد پرس : بر طبق اعلام موسسه مشهور ارایه دهنده کارت های اعتباری مسترکارد ، میزان خرده فروشی در آمریکا بدون در نظر گرفتن فروش خودرو طی ماه ژانویه با رشدی 3.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

4- رویترز : Arcelor Mittal بزرگترین تولیدکننده فولاد خام در جهان ، پیش بینی کردکه با وجود احتمال افزایش فروش فولاد این شرکت در نیمه ابتدایی سال ، قیمت محصول با روندی نزولی در این مدت مواجه شود .

5- بنا بر گزارش گروه بين الملل بورس نيوز ؛ تا این لحظه از معاملات روز سه شنبه بازارهاي كالايي هر بشكه نفت خام سبك با 53 سنت افت قيمت به 71.6 دلار رسيده است . هر اونس طلا براي تحويل در ماه مارس با 20سنت رشد قیمت در 1077 دلار معامله مي گردد.

در بازار نقدي فلزات رنگين ، مس با رشدی 0.09 درصدي به قيمت 6611دلار در هر تن دست يافته و آلومينيوم نيز با رسيدن به قيمت 1990 دلار کاهشی 0.65 درصدی داشته است. همچنين قيمت هر تن سرب با افتی یک درصدی به 2025 دلار رسيده است. در اين ميان قيمت روي با کاهشی 0.3 درصدی به قیمت 2100 دلار در هر تن معامله مي گردد.

6- فرانس پرس: شرکت BHP ، بزرگترین شرکت معدنی جهان ، در گزارشی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان هشدار داد.

بر طبق این گزارش با وجود اینکه اقتصاد جهانی از بدترین روز های خود فاصله گرفته ، اما هم اکنون روند احیای اقتصاد جهان بسیار کندتر از کشور های در حال توسعه به نظر می رسد که این امر تهدیدی در راه احیای اقتصاد جهانی به حساب می آید .

7- بلومبرگ : شرکت خودروسازی بحران زده اپل اعلام کرد که برای مشکلات مالی طرح تجدید ساختار را مدنظر قرار داده و بر طبق این طرح قصد دارد 8300 نفر از کارکنان خود را اخراج کند .

8- شینهوا : بر اساس اعلام اداره گمرکات چین ، در سال 2009 عربستان سعودی ، آنگولا و ایران بزرگترین عرضه کنندگان نفت خام به چین بوده اند . بر طبق این گزارش میزان واردات نفت خام چین از این سه کشور به ترتیب 41.86 میلیون تن ، 32.17 میلیون تن و 23.15 میلیون تن بوده که در مجموع 47.7 درصد از واردات نفت خام چین را شامل می شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر