بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۲
شرکت ایزوایکو ساخت بزرگترین تانکرهای شناور ایرانی را با نام های ایران‌فلق و ایران‌فهیم در دست انجام دارد که ساخت آنها 63 و 42 درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر : ۲۹۴۷۷
شرکت ایزوایکو ساخت بزرگترین تانکرهای شناور ایرانی را با نام های ایران‌فلق و ایران‌فهیم در دست انجام دارد که ساخت آنها 63 و 42 درصد پیشرفت داشته است.

بنا بر گزارش بورس نیوز؛ مهرداد صباغی رییس کارگروه نفت و گاز و پتروشیمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود: مهندس هدایت رییس هیات عامل ایدرو در بازدید از شرکت ایزوایکو دستور تسریع ساخت این تانکرهای شناور را صادر کرد تا ظرفیت های ایزوایکو بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: ایزو ایکو دو حوضچه خشک برای ساخت و تعمیر کشتی و تانکرهای عظیم در دست احداث دارد که طول بیش از 400 متر دارند و با اتمام احداث این حوضچه ها، قابلیت تعمیر انواع کشتی های بزرگ کانتینربر تا ظرفیت 300 هزار تن و نیز تانکرهای حمل سوخت گازمایع در کشور ایجاد خواهد شد.

صباغی در خصوص پیشرفت این پروژه های بزرگ ملی اظهار داشت: پروژه احداث حوضچه تعمیرات 74 درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می شود تا سال آینده به بهره برداری برسد. تکمیل حوضچه ساخت کشتی نیز پس از پایان حوضچه اول آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که ایدرو تاکنون برای این پروژه ملی بیش از 160 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده، تصریح کرد: با ایجاد حوضچه های مذکور، بازاری مهم برای کشور در زمینه تعمیرات شناورهای غول‌پیکر حمل بار ایرانی و خارجی در منطقه استراتژیک خلیج فارس ایجاد می شود.

مشاور عالی رییس هیات عامل ایدرو در خصوص روند ساخت و تحویل کشتی های کانتینربر ایرانی ساخت ایزوایکو گفت: کشتی ایران اراک، نماد کشتی سازی ایران به زودی تحویل کارفرما خواهد شد و کشتی های ایران‌شهرکرد و ایران‌کاشان هم با 87 و 62 درصد پیشرفت در حال آماده سازی هستند.

صباغی گفت: در ساخت این کشتی ها فناوری آلمانی منتقل و بومی شده و سرعت تولید کشتی با بهبود روند منحنی یادگیری، افزایش یافته است.

رییس کارگروه نفت و گاز و پتروشیمی ایدرو با بیان این که ایران اکنون بزرگترین کشتی ساز منطقه است و ایزوایکو در این زمینه رسالت سنگینی برعهده دارد، افزود: ایزوایکو در خلیج فارس، مهم ترین منطقه استراتژیک دنیا، قرار دارد که یکی از بهترین بازارهای دریایی منطقه است و با انجام سرمایه گذاری های سنگین، توان شکوفایی صنعت کشتی سازی و دستیابی به قلل مرتفع توسعه در زمینه ساخت کشتی های بزرگ را دارا است.

صباغی اهمیت استراتژیک صنایع دریایی را در دنیا یادآور شد و خاطر نشان کرد: اکنون دولت ها یارانه های فراوانی به صنایع دریایی ارائه کرده و تسهیلات بانکی در اختیار کشتی سازان قرار می دهند. با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک ایزوایکو، توجه و حمایت جدی دولت به این حوزه برای رونق بخشیدن به کشتی سازی نیاز است.

گفتنی است شرکت ایزوایکو متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از 6 شرکت تشکیل شده که کار طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای کوچک و متوسط، طراحی، ساخت و نصب سازه های صنایع نفت و گاز، طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ ونیز تامین مواد و تجهیزات صنایع دریایی را به انجام می رسانند.

مهندس هدایت در بازدید خود از ایزوایکو از نزدیک با توان مندی ها و مسائل پروژه های در دست اجرای این شرکت آشنا شد. رییس هیات عامل ایدرو در این بازدید، لزوم تربیت نیروی انسانی کارآمد، انتقال تجربیات و فناوری های لازم با جذب متخصصان ایرانی و خارجی فعال و آموزش پرسنل را یادآور شد. همچنین ایجاد یک سازمان قوی و مناسب برای فعالیت حوضچه خشک به عنوان یک شرکت توانمند در امر تعمیرات اساسی کشتی های بزرگ را خاطرنشان کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر