بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
دكتر اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد هم بیمه البرز را یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور خواند و گفت: ترکیب پورتفوی مناسب، سهم بازار خوب و سودآوری عالی از ویژگی‌‌هایی است که بیمه البرز را از سایر شرکت‌های بیمه متمایز کرده است.
کد خبر : ۲۹۵۱۷

مجمع عمومي عادي و فوق العاده بيمه البرز با حضور اكثريت سهامداران آن هفدهم بهمن ماه در پژوهشكده نيرو برگزار شد.

در مجمع عمومی‌عادی به طور فوق‌العاده شرکت بیمه البرز عملکرد هیات‌مدیره در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته و ترازنامه و صورت‌های مالی شرکت به تایید و تصویب سهامداران رسید.

در این مجمع که به ریاست دكتر اصغر‌ابوالحسنی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد و نظارت محمدتقی صمدی، مدیر امور مالی بانک ملت و نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و منشی‌گری محمد رضا تقوایی، عضو هیات‌مدیره بیمه البرز برگزار شد، تقسیم 437 ‌‌ریال سود به ازای هر سهم شرکت برای سال مالی مذکور تصویب شد که بر اساس تصمیم مجمع، سود سهامداران حقیقی تا پایان بهمن ماه سال جاری به حساب آنان در بانک ملت واریز خواهد شد.

در این مجمع، دولت، بانک ملت، شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره بیمه البرز انتخاب شدند. محمد ابراهیم‌امین، مدير عامل بيمه البرز نيز با رای سهامداران در این سمت ابقا شد.
 

در مجمع عمومی‌فوق‌العاده بیمه البرز که بلافاصله پس از مجمع نخست برگزار شد، افزایش سرمایه شرکت به 400 میلیارد ریال به تصویب رسید که حدود 80 میلیارد ریال از افزایش سرمایه 140 میلیارد ریالی شرکت از محل اندوخته تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی و حدود 60 میلیارد ریال آن نیز از محل مطالبات، آورده نقدی یا سود انباشته یعنی از محل آورده مشتریان از محل سود تامین خواهد شد. 

به عبارت دیگر از 927 ریال سود خالص هر سهم بیمه البرز در سال مالی 87، 437‌ریال به ازای هر سهم به حساب سهامداران واریز و 236‌ریال هم بابت افزایش 53 درصدی سرمایه به کار گرفته خواهد شد. بقیه سود نیز به عنوان اندوخته در حساب‌های شرکت منظور خواهد شد. سيد رسول تاجدار، عضو هیات‌مدیره و معاون مالی و اداری در اين مجمع توضيح داد: بیمه البرز برای سال 89 نیز سودی بالاتر از 900 ریال برای هر سهم پیش‌بینی خواهد کرد.

در این مجمع رییس‌‌کل بیمه مرکزی با اظهار تاسف از اینکه بخش‌های مهم اقتصادی کشور حداکثر 20درصد پوشش بیمه‌ای دارند، گفت: بازار بیمه کشور به ویژه با برنامه تحولی که به اجرا درآمده، آماده ایفای نقش است تا بخش بزرگی از بازار بالقوه بیمه کشور به فعلیت درآید.

دكتر فرشباف ماهريان: حضور توانگر و ماندگار بيمه البرز سبب افتخار بيمه مركزي است

دكتر جواد فرشباف ماهریان در مجمع عمومی‌بیمه البرز با اشاره به بازار بکر و سرمایه‌های عظیم بدون پوشش در کشور، اظهار داشت: بیمه البرز از شرکت‌‌هایی است که پرتوان و قوی وارد عرصه خصوصی شد ضمن اینکه این شرکت در عرصه دولتی هم در بسیاری از شاخص‌ها جزو برترین شرکت‌ها بود و حضور توانگر و ماندگاری آن در صنعت بیمه، برای بیمه مرکزی هم باعث افتخار است.

وي با تاکید بر این نکته که به آینده بیمه البرز در عرصه خصوصی هم امید زیادی دارد، گفت: این شرکت از بیمه‌گران خوب و بازیگران مهم صنعت بیمه به شمار می‌رود که با مدیریت مطلوب و توانمند خود تاکنون اخلاق حرفه‌ای بیمه گری را به خوبی رعایت کرده است. وی با اشاره به عرضه نخست سهام بیمه البرز در مدت کمتر از 38 ثانیه، اظهار امیدواری کرد که این شرکت با نیروی انسانی متخصص و مدیریت و ساختار مناسب خود در آینده هم جایگاه مطلوبی را در صنعت بیمه به خود اختصاص دهد.

رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران بازار پرتلاطمی‌را پس از آزادسازی تعرفه‌ها برای صنعت بیمه پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: کنترل و مدیریت این بازار نیازمند نیروی انسانی و مدیران برجسته و توانمند است تا بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده به بهترین شکل استفاده کنند. وی حفظ جایگاه و قدرت شرکت‌های بیمه در بازار را منوط به رعایت بیش از پیش حقوق بیمه‌گزاران خواند و افزود: رعایت اصول حرفه‌ای، تخصصی و اخلاقی، راز بقای شرکت‌ها در صنعت بیمه است.

دكتر ابوالحسني: پورتفوی مناسب، سهم بازار خوب و سودآوری عالی وجه تمايز بيمه البرز از شركت هاي ديگر است

دكتر اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد هم بیمه البرز را یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور خواند و گفت: ترکیب پورتفوی مناسب، سهم بازار خوب و سودآوری عالی از ویژگی‌‌هایی است که بیمه البرز را از سایر شرکت‌های بیمه متمایز کرده است. وی تاکید کرد که هیات‌مدیره بیمه البرز توانسته بیش از 80درصد سود پیش‌بینی شده هر سهم را در 9 ماهه محقق کند که این تلاش‌ها شایسته قدردانی است.

محمد ابراهيم امين: رشد بيمه البرز دو درصد بالاتر از صنعت بيمه كشور است

محمد ابراهیم امین، مدیرعامل بیمه البرز هم در سخنانی آزادسازی تعرفه‌ها و واگذاری شرکت‌های بیمه دولتی به بخش خصوصی را دو چالش بزرگ این صنعت خواند و گفت: با وجود 21‌شرکت بیمه در بازار، رقابت سختی بر سر‌کسب حق بیمه در جریان است. وی تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت بالقوه بازار بیمه کشور از ظرفیت بالفعل آن به مراتب بیشتر است اما رقابت شرکت‌ها بر سر حق بیمه‌های موجود است که این امر باعث کاهش نرخ‌ها و به تبع آن کاهش حق بیمه‌های تولیدی شده است. وی با تاکید بر این نکته که در این بازار پرتنش، تنها بیمه البرز در میان شرکت‌های بیمه دولتی توانسته سهم بازار خود را حفظ کند و حتی اندکی ارتقا دهد، یادآور شد: سایر بیمه‌های دولتی 25درصد سهم بازار خود را از دست داده‌اند.
 

وی بیمه البرز را دارای کمترین ضریب خسارت در میان شرکت‌های بیمه دولتی دانست و گفت: این درحالی است که این شرکت مشتری مدارترین شرکت بیمه است و پنج سال متوالی مقام برتر مشتری مداری در میان بانک‌ها و بیمه‌ها و دو سال مقام نخست را در میان تمامی‌دستگاه‌های دولتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که شرکت با پرداخت خسارت‌های بی‌جا‌، رضایت مشتریان را جلب نکرده است، اضافه کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای بیمه‌گری، اصول مشتری‌مداری، رعایت حرمت مردم و سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت‌ها باعث کسب و حفظ جایگاه نخست مشتری مداری از سوی این شرکت شده است.

امین، بیمه البرز را تنها شرکت بیمه‌ای ذکر کرد که دارای برنامه یکساله و سه ساله بازرگانی است.

وی مدیریت دوره گذار از دولتی به خصوصی را دشوارترین دستور کار بیمه البرز دانست که تا پایان اسفندماه سال جاری، گزارش اصلاح ساختار شرکت ارایه خواهد شد. امین به رشد 16 درصدی تولید حق بیمه در بیمه البرز طی 10 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: این درحالی است که طبق گزارش بیمه مرکزی، بازار بیمه کشور 14درصد رشد داشته است.

وی سود پیش‌بینی شده هر سهم بیمه البرز را در سال جاری 812 ریال ذکر کرد و اظهار داشت: در شش ماهه 591 ریال یعنی 73درصد و در 9 ماهه 761 ریال از این میزان یعنی 94درصد محقق شده و با وجود اینکه اوج پرداخت خسارت‌ها در ماه‌های پایانی زمستان است، روند سودآوری شرکت برای امسال و سال‌های آینده همچنان حفظ خواهد شد.


لینک سایت شرکت :
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر