یوتیوب و تأثیر ۵۵ میلیارد دلاری آن بر اقتصاد ایالات متحده

به گزارش بورسنیوز، به نقل از ایراسین، زمانی که یوتیوب درباره اکوسیستم خلاق خود صحبت میکند، این موضوع به تولیدکنندگان محتوا محدود نمیشود. این اکوسیستم شامل ویرایشگران ویدئو، دستیاران، آگهیدهندگان و افرادی است که در شرکتهای تولید محتوا محور فعالیت میکنند و به تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب کمک مینمایند.
این آمارها حتی در شرایطی که سرمایهگذاران خطرپذیر دیگر مانند چهار سال گذشته به این صنعت سرمایهگذاری نمیکنند، همچنان در حال رشد هستند. یوتیوب و شرکت مشاوره آکسفورد اکونومیکس در سال ۲۰۲۲ اعلام کردند که اکوسیستم خلاق یوتیوب حدود ۳۹۰ هزار شغل ایجاد کرده و بیش از ۳۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا افزوده است. بر اساس آمار سال ۲۰۲۴، این اعداد به رشد ۱۰۰ هزار شغل و ۲۰ میلیارد دلار نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ اشاره دارد.
این اعداد بسیار چشمگیر هستند، چرا که یوتیوب بهترین و پرسودترین فرصتها را برای تولیدکنندگان محتوا به ارمغان میآورد. افرادی که واجد شرایط برنامه همکاری یوتیوب هستند، میتوانند ۵۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنند؛ حتی برای تولیدکنندگان محتوای میانرده، این مبلغ میتواند به چندین هزار دلار در ماه برسد.
در حالی که تیکتاک و سرویس ویدئوی کوتاه یوتیوب در تلاش برای کسب درآمد از پلتفرمهای خود هستند، این صنعت هنوز نتوانسته راهی برای توزیع قابل اعتماد درآمد تبلیغات بین تولیدکنندگان محتوای کوتاه پیدا کند.
بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، تولیدکنندگان محتوا به عنوان یک بخش با رشد سریع که به خوبی شناخته نشدهاند، از مؤسسات آمریکایی، از بانکها تا دولت، برای بهبود خدماترسانی به صنعت خود حمایت میکنند. برخی از تولیدکنندگان محتوا، با وجود توانایی مالی اثباتشده، با مشکلاتی در دریافت کارتهای اعتباری تجاری یا وامهای تجاری خاص مواجه هستند.
انتهای پیام/