بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹
عینک سیاه و سفید بین الملل

تهدید سران اتحادیه اروپا

سران اتحادیه اروپا از جمله صدراعظم آلمان از آمریکا خواستند تا برای جلوگیری از فعالیت های سوداگری در بازار های انرژی بر روی ارز یورو مشارکت پررنگی داشته باشد .
کد خبر : ۳۰۲۳۸

1- آسوشیتدپرس : بر طبق آمار منتشر شده از جانب اداره گمرکات چین ، سطح صادرات این کشور در ماه فوریه به میزان 45.7 درصد بالا رفته است .

در مقابل نیز میزان صادرات چین در مدت مذکور رشدی 44.7 درصدی را پشت سر گذاشته است.

2- آسوشیتدپرس : سران اتحادیه اروپا از جمله صدراعظم آلمان از آمریکا خواستند تا برای جلوگیری از فعالیت های سوداگری در بازار های انرژی بر روی ارز یورو مشارکت پررنگی داشته باشد .

سران اروپا تهدید کردند که ممکن است برای جلوگیری از فعالیت های مذکور برخی قراردادهای سوآپ اعتباری را ممنوع کنند.

3- آسوشیتدپرس : بانک مرکزی سنگاپور در گزارشی پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سال جاری به طور کامل روند احیا را پشت سر بگذارد . بر این اساس پیش بینی شده که اقتصاد سنگاپور در سال 2010 با نرخ رشدی 605 درصدی مواجه شود .

4- رویترز : دولت ونزویلا کنترل دو کارخانه تولید شکر در این کشور را در دست خود گرفت و تهدید کرد که مالکیت این کارخانه ها را به طور کامل سلب خواهد کرد . مقامات دولتی ونزویلا معتقدند که مدیران این کارخانه ها به احتکار شکر و بهره کشی از کارگران پرداخته اند .

5- بنا بر گزارش گروه بين الملل بورس نيوز ؛ تا این لحظه از معاملات روز چهار شنبه بازارهاي كالايي هر بشكه نفت خام سبك با سه سنت افت قيمت به 81.46 دلار رسيده است . هر اونس طلا براي تحويل در ماه مارس با 3.8 دلار رشد قیمت در 1126.1 دلار معامله مي گردد.

در بازار نقدي فلزات رنگين ، مس با رشدی 0.6 درصدی به قيمت 7512 دلار در هر تن دست يافته و آلومينيوم نيز با رسيدن به قيمت 2208 دلار افزایشی مختصر داشته است. همچنين قيمت هر تن سرب با رشدی 0.9 درصدی به 2246 دلار رسيده است. در اين ميان قيمت روي با افزایشی 0.86 درصدی به قیمت 2360 دلار در هر تن معامله مي گردد.

6- رویترز : بر اساس گزارش خبر نامه Blue Chip Economic که بوسیله مصاحبه با اقتصادانان برجسته آمریکایی صورت گرفته است . پیش بینی می شود که نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2011 به سه درصد برشد .

7- مارکت واچ : بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که سطح قیمت کالاهای شرکتی در این کشور که منعکس کننده سطح قیمت عمده فروش می باشد در ماه فوریه به ماه پیش از آن 0.1 درصد رشد کرده است . با این وجود سطح قیمت مذکور در مقایسه با قیمت مشابه سال قبل 1.5 درصد پایین تر می باشد . همچنین در گزارش دیگر مشخص شد که میزان سفارش ماشین آلات صنعتی در ژاپن طی ماه ژانویه 3.7 درصد سقوط کرده است .

8- فرانس پرس : روپرت مورداک ، رییس غول رسانه ای News Corp اعلام کرد که قصد دارد ابوظبی را تبدیل به مرکز رسانه ای خود در خاورمیانه کند .

شایان ذکر است که رسانه های معتبر زیادی در جهان از جمله خبر گزارشی رویترز در اختیار News Corp می باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر