بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
سفير مالزي در تهران از حمايت دولت متبوعش از توسعه فعاليتهاي اقتصادي و گسترش سرمايه گذاري بين دو كشور تأكيد كرد.
کد خبر : ۳۰۲۵۵

بهروز عليشيري معاون وزير اقتصاد در ديدار با حمدان موحد نور مدير صادرات شركت خودرو سازي  پروتون كه با حضور سفير مالزي در ايران انجام شد، گفت: تاثير سرمایه گذاری خارجی در انتقال مناسب فناوری در کلیه صنایع به ویژه صنعت اتومبیل و قطعه سازی به عنوان یک صنعت پیشتاز در کشورهای درحال توسعه،کاملاً ملموس بوده است.

٭ مشتري مداري ، رمز موفقيت سرمايه گذاران خارجي

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي وفني ايران ، عليشيري در ادامه با اشاره به افزايش تقاضا براي سرمايه گذاري خارجي در صنعت خودرو كشورمان ، انتقال تكنولوژي روز دنيا توسط سرمايه گذار خارجي و طراحي، ساخت و توسعه قطعه سازي كشور توسط شركتهاي داخلي را اصلي ترين بخش توسعه پايدار در صنعت خودروسازي دانست و افزود: با توجه به اينكه بازار مصرف خودروي ايران بازار پر جاذبه اي است لازم است سرمايه گذاران خارجي به حقوق مشتريان ، قيمت و كيفيت مناسب محصولات توليدي خود توجه نمايند.

٭تغيير جهت تجارت به سرمايه گذاري مستقيم خارجي

در این گزارش عليشيري تأكيد كرد: اقدام پروتون براي توليد خودرو در ايران و تشكيل واحد تحقيق و توسعه يك اقدام مثبت است كه نشان مي دهد چگونه فرايندهاي تجاري و فروش كالاهاي صنعتي و غير صنعتي مي تواند به حضور درازمدت بنگاه هاي اقتصادي براي انتقال تكنولوژي و سرمايه گذاري در محيط اقتصاد ملي شود.

وي گفت : اين اقدام يك مدل رفتاري مطلوب و معقول براي همه بنگاه هاي اقتصادي كشور است كه بتوانند شركاي تجاري خويش را ترغيب كنند تا در ايران سرمايه گذاري نمايند.

معاون وزير اقتصاد اقدام شركت سايپا را ستود كه توانسته است خود را به عنوان شريك تجاري خوب و فني ،پروتون معرفي كند .

رييس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران در ادامه اعلام آمادگي كرد تا در اسرع وقت پس از دريافت تقاضاي رسمي شركت پروتون براي سرمايه گذاري خارجي، به آن رسيدگي نمايد .

عليشيري به همه سرمايه گذاران خارجي اطمينان داد دولت جمهوري اسلامي ايران و سازمان سرمايه گذاري از همه فعاليتهاي اقتصادي سرمايه گذاران خارجي حمايت خواهد كرد و در كنار آنها قرار دارد.

حمدان نور مدير صادرات شركت خودرو سازي پروتون نيز ضمن ابراز خرسندي از حمايتهاي سازمان سرمايه گذاري از سرمايه گذاران خارجي و معرفي شركت پروتون به عنوان يكي از شركتهاي مهم مالزي در زمينه خودرو سازي ،تصريح كرد: با توجه به تجربيات موفق شركت پروتون در ايران علاقمنديم با مشاركت شركت خودروسازي داخلي محصولات خود را به صورت مستقيم در ايران توليد نماييم.

٭صادرات پروتون حتي به مالزي

وي در ادامه افزود : در بخشهاي مختلفي با شركت خودروسازي سايپا همكاري مي كنيم و برنامه آتي ما ،توليد خودرو مشترك براي بازار ايران و صادرات آن به كشورهاي مختلف منطقه، حتي مالزي است كه درخواست سرمايه گذاري خود را به سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي وفني ايران ارائه خواهيم كرد.

در پايان اين ديدار، سفير مالزي در تهران از حمايت دولت متبوعش از توسعه فعاليتهاي اقتصادي و گسترش سرمايه گذاري بين دو كشور تأكيد كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر