بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
مدیر مالی شرکت صنایع لاستیکی سهند خبر داد :

پوشش 90 درصدی سود هر سهم

اظهار نظر حسابرس در رابطه با پیش بینی سود سهام سال 88 در آخرین مرحلۀ تدوین صورت های مالی شرکت و قبل از ارایه آنها به بورس به تصویب رسیده است .
کد خبر : ۳۰۳۱۴

بر اساس اخبار رسیده از اطلاعات و صورت های مالی پیش بینی شده و حسابرسی شده شرکت صنایع لاستیکی سهند ، برخی ابهامات از نبود اظهار نظر حسابرس این شرکت در رابطه با پیش بینی عملکرد شش ماهه اول سال 88 و ایجاد این توهم که شاید ضرر و زیانی گریبانگیر سهامداران آن شود ، ما را بر آن داشت تا در گفتگویی با بهمن نژاد روستا مدیر مالی شرکت صنایع لاستیکی سهند به گفتگو بنشینیم .

نژاد روستا در گفتگو با بورس نیوز ضمن اشاره به ارایه اطلاعات و صورتهای مالی میاندوره ای 9 ماهه و همچنین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 88 و 89 شرکت به سازمان بورس تصریح کرد : اظهار نظر حسابرس در رابطه با پیش بینی سود سهام سال 88 در آخرین مرحلۀ تدوین صورت های مالی شرکت و قبل از ارایه آنها به بورس به تصویب رسیده است .

وی در برابر این سوال که آیا اظهار نظر حسابرس در رابطه با پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 89 ارایه شده است ؟ پاسخ داد : بر اساس اطلاعات شرکت ، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 88 را براساس عملکرد واقعی دورۀ 9 ماهه و نیز پیش بینی 3 ماهه پایانی 88 به سازمان بورس ارایه کردیم و هم اکنون نیز گزارش و پیش بینی در آمد هر سهم شرکت در دورۀ 3 ماهه اول سال 89 آماده و تکمیل شده است و فقط نیازمند اظهار نظر نهایی حسابرس هستیم که پس از تأیید آن به سازمان بورس ارایه می دهیم .

وی در زمینه میزان مصرف مواد تولیدی برخی محصولات که بعضاً با کاهش 100 درصدی مواجه بوده و اینکه آیا این امر منجر به کاهش بهای تمام شده شرکت شده است ؟ توضیح داد : تولید کفپوشهای لاستیکی را به دلیل عدم استقبال بازار و نبود توجیح اقتصادی ، از چرخۀ تولیدات شرکت خارج کردیم و تصمیم گرفتیم که ترکیب محصولات و تولیدات شرکت را تغییر دهیم ، بنابراین این امر به کاهش مصرف مواد خاصی که در این محصول بکار می رفت انجامید .

وی در زمینه تکمیل شرکت فرعی سهند افزود : این شرکت در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و باید یکسری عوامل در چرخۀ تولید آن تکمیل شود و علت اینکه چرا در گزارشات مالی همچون سود و زیان شرکت این حسابها آورده نمی شود این است که اساساً این موارد را در صورتهای مالی افشاء می کنند ، بنابراین باید منتظر گزارش های نهایی شرکت به بورس باشیم .

وی در پایان با اشاره به پوشش 90 درصدی سود سهام شرکت صنایع لاستیکی سهند براساس عملکرد 9 ماهۀ شرکت ، ابراز امیدواری کرد که در سال 89 نیز همین روند برای سهامداران شرکت بوجود آید و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر