بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
با نگاهی به صورت های مالی 89 شرکت البرز دارو مشخص شد :

رشد 318 ريالی سود پیش بینی شده سال مالی 89

شرکت شرکت البرز دارو با سرمایه 72 هزار میلیون ريالی ، سود هر سهم سال مالی 88 را به طور خالص پس از کسر مالیات مبلغ 1.879 ريال اعلام نموده که تا پایان 9 ماهۀ سال مالی 88 ، 78 درصد از این مبلغ را پوشش داده است .
کد خبر : ۳۰۸۵۴

شرکت البرز دارو (سهامی عام) از شروع فعالیت خود تاکنون ، در زمینۀ تولید دارو در خطوط تولیدی قرص ، سوسپانسیون و شربت و آمپول فعالیت داشته و به لحاظ حضور فعال 13 سالۀ خود در معاملات بورس اوراق بهادار به دنبال دستیابی به مناسبترین بازدهی اقتصادی و مشارکت در توسعه صنعتی دارویی کشور می باشد . این شرکت طبق اساسنامه خود مجاز به فعالیتهای مختلف در زمینه خرید و فروش سهام شرکت های دیگر در بورس نیز می باشد .

به گزارش بورس نیوز در صنعت دارو سازی حضور شرکت های دارویی البرز دارو ، شرکت سبحان و شرکت جابربن حیان به لحاظ بازدهی خود در معاملات بورس و فعالان این بازار قابل توجه است .

بنا به گفته اکثر معامله گران بورس ، این شرکت با رفع مشکلات فروش سوستاک و عرضه تعدادی داروی جدید به بازار در طی 2 سال گذشته توانسته روند مثبتی در زمینه فروش محصولات بخصوص در شش ماهۀ دوم سال 88 به نمایش گذارد .

این شرکت در عملکرد نه ماهه سال 88 ، فروش پیش بینی شده خود را 82 درصد محقق ساخته و همزمان 86 درصد از بهای تمام شده را نیز پوشش داده است . از سویی دیگر البرز دارو ، در پیش بینی صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه سال 89 ، از افزایش 7 درصدی فروش و همچنین کاهش 2 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته حکایت می کند که دلایل تغییرات پیش بینی شده در مقدار فروش را ، رونق فروش محصولات تولیدی شرکت و در مقابل کم شدن بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلیل کاهش مقدار فروش محصولات وارداتی در این شرکت بیان نموده است .

گفتنی است شرکت شرکت البرز دارو با سرمایه 72 هزار میلیون ريالی ، سود هر سهم سال مالی 88 را به طور خالص پس از کسر مالیات مبلغ 1.879 ريال اعلام نموده که تا پایان 9 ماهۀ سال مالی 88 ، 78 درصد از این مبلغ را پوشش داده است . اما باید گفت که این شرکت با ثبت همان سرمایۀ قبلی ، پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را با رشدی 318 ريالی نسبت به سود سال گذشته مبلغ 2197 ريال برای پایان اسفند ماه 89 اعلام نموده است .

خاطر نشان می شود : باتوجه به شرایط کنونی بازار و ویژگی های سهام این شرکت و همچنین صنعت دارویی پیش بین می شود این شرکت در نیمه دوم سال جاری از عملکرد قابل توجهی در بازار برخوردار شود . البته این شرکت تحقق 100 درصدی سود پیش بینی شده سال 88 را با توجه به برگزاری مجمع آتی خود در نیمه اردیبهشت ما یاد آور شده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر