بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۰

{mosimage}وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد : پارسال 5 ميليارد دلار طرح سرمايه گذاري خارجي در ايران دريافت و بخش عمده آن تصويب شد.
به گزارش واحد مركزي خبر سيد صفدر حسيني ديروز در همايش بازار و سرمايه كه با حضور مسئولان وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان بورس اوراق بهادار در تهران برگزار شد , گفت : ستاد سرمايه گذاري خارجي در استانها به طور جدي فعال شده است كه به عملياتي كردن طرح هاي سرمايه گذاري خارجي در كشور كمك خواهد كرد.

کد خبر : ۳۱
وي با اشاره به آغاز برنامه چهارم توسعه از سال 84 گفت : امسال قرار است يك ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در كشور جذب شود و همه دستگاهها بايد در تحقق اين هدف تلاش كنند. آقاي حسيني با تاكيد بر توسعه بازار سرمايه و گسترش جغرافيايي آن براي تسهيل دسترسي مردم به بورس گفت : لايحه بازار و سرمايه در شور اول در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است و با تصويب نهايي آن تحول چشمگيري در عرصه بازار و سرمايه ايجاد خواهد شد.
وي با اشاره به اهداف برنامه چهارم توسعه براي كاهش نرخ تورم و بيكاري گفت : تك نرخي شدن نرخ بيكاري و تورم نيازمند اقدامات اساسي و موثر در عرصه اقتصاد است كه يكي از اين پيش نيازها رشد سرمايه گذاري در كشور مي باشد وزير اقتصاد تحقق 100 درصدي درآمدهاي مالياتي را در سال 83 يادآور شد و گفت : امسال در بودجه كل كشور 130 هزار ميليارد ريال درآمد مالياتي پيش بيني شده كه براي تحقق آن لازم است اقدامات همه جانبه در دستگاه مالياتي صورت گيرد.
وزير اقتصاد رشد 100 درصدي شمار اظهارنامه هاي مالياتي را نشان دهنده افزايش اعتماد و همكاري ميان مردم و دولت دانست و گفت : با عملياتي شدن طرح جامع اطلاعات مالياتي در كشور علاوه بر افزايش درآمدهاي دولت , عدالت مالياتي هم گسترش خواهد يافت .
وي تاكيد كرد : ماليات بر مصرف همچنين انقلابي در نظام مالياتي كشور ايجاد خواهد كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر