بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر : ۳۱۲۶۶
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، شركت 150 ميليارد توماني صدرا درحالي به دليل عدم دريافت پروژه هاي جديد در سال هاي گذشته با سير نزولي قيمت هر سهم از 2 هزار و 200 تومان در سال 83 به 50 تومان در اول سال گذشته و صعود به 347 تومان در روزهاي گذشته مواجه شده كه طبق تصميم نمايندگان ويژه رييس جمهور در كارگروه حمايت از توليد، 5 تصميم مهم براي اين شركت حاضر در بورس اتخاذ شد.

براساس مصوبات موجود مقرر شده بدهي‌هاي شركت صدرا به سازمان هاي دولتي و بانك‌ها از قبيل بيمه، ماليات، گمرك و تسهيلات بانكي با رعايت مقررات مربوط به مدت يك سال استمهال شود.

از سوي ديگر وزارت صنايع و معادن موظف شد پيگيري‌هاي لازم را براي اختصاص تا مبلغ پانصد ميليون دلار ( معادل 500 ميليارد تومان ) از محل 5 ميليارد دلار تسهيلات حساب ذخيره ارزي به شركت صدرا انجام دهد.

اين درحالي است كه مركز امور مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي بايد افزايش محدوده منطقه ويژه اقتصادي بوشهر به بعد از جزيره صدرا را بررسي و وزارت مسكن نيز نسبت به تعيين تكليف و رفع مشكلات اراضي منطقه مذكور اقدام كند.

به گزارش فارس، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در شرايطي بايد طبق چهارمين مصوبه در مورد رتبه‌بندي شركت صدرا همكاري لازم را بعمل آورد كه دستگاه هاي اجرايي نيز بايد نسبت به پرداخت مطالبات قانوني شركت صدرا اقدام كنند.

براساس اين مصوبه، دبيرخانه كارگروه توليد موظف است نسبت به پيگيري اجراي اين مصوبه و ارائه گزارش به صورت ماهانه به كارگروه اقدام كند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر