بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
در پی کاوش در نماد شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی

دادگاه بورس را تشکیل دهید

در حال حاضر هیأت مدیره و نیروی انسانی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در حال فعالیت می باشند و چنانچه بورس بخواهد این موارد را بررسی کند در صورت عدم ارایه شفافیت اطلاعات از سوی این شرکت ، می تواند بر طبق ماده 36 و 37 قانون بازار اوراق بهادار و از طریق هیأت داوری سازمان بورس اقدام نماید .
کد خبر : ۳۱۵۸۱

چند صباحی است که از صدور رأی محکومیت دادگاه عمومی جزایی تهران مستقر در مجتمع امور اقتصادی تهران در خصوص رسول تقی گنجی ، رئیس هیأت مدیره وقت شرکت سرمایه گذاری ملت می گذرد و هنوز پیگیری و شفافیت این موضوع به لحاظ روشن شدن تکلیف سهامداران این شرکت همچون کلافی سر در گم می باشد .

به گزارش بورس نیوز ؛ رسول تقی گنجی فرزند محمد همچنان به اتهام خودداری از ارایه اطلاعات ، اسناد و مدارک مهم به سازمان بورس اوراق بهادار بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با شرکت سرمایه گذاری ملت گناهکار بوده و تحت تعقیب می باشد .

آنچه بورس نیوز را در این راستا به تکاپو وا داشته است ، موشکافی دارایی این شرکت به لحاظ برخورداری از ملکی در تهران و نیز درصدی از سهام شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی است که در صورت انحلال یا عدم فعالیت شرکت سرمایه گذاری ملت به چه سرنوشتی دچار خواهند شد .

در همین رابطه بورس نیوز در گفتگو با دکتر محمد اسکندری ، کارشناس بازار سرمایه کشور ضمن اشاره به مالکیت هفت درصدی از سهام شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی از سوی سرمایه گذاری ملت با مالکیت 48 درصدی از سوی شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملت و دو شرکت فرآورده های دریایی ارس و نورد آریان فولاد که رابطه مناسبی با سرمایه گذاری ملت دارند ، از تعیین تکلیف سهامداران عمدتاً حقیقی این شرکت در بورس سوال شد که وی پاسخ داد : سازمان بورس به عنوان مدعی العموم سهامداران باید با پیگیری این قضیه از طریق مراجع حقوقی ، مسببان این موارد در بورس از جمله خود شخص گنجی را از طریق هیأت داوری یا خود بورس به پای میز محاکمه بکشاند و حتی اگر لازم باشد ادعای خسارت نیز نماید .

وی با اشاره به اینکه این امر در وهلۀ اول باید در خصوص سرمایه گذاری ملت انجام شود ، اظهار داشت : در حال حاضر هیأت مدیره و نیروی انسانی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در حال فعالیت می باشند و چنانچه بورس بخواهد این موارد را بررسی کند در صورت عدم ارایه شفافیت اطلاعات از سوی این شرکت ، می تواند بر طبق ماده 36 و 37 قانون بازار اوراق بهادار و از طریق هیأت داوری سازمان بورس اقدام نماید .

اسکندری در خاتمه با انتقاد از عملکرد سازمان بورس به عنوان مقام ناظر بازار ، گفت : با توجه به اینکه قیمت سازی و دستکاری قیمت به عنوان جرم در قانون بازار اوراق بهادار شناخته شده است ، متأسفانه هیچ حرکتی از سوی این سازمان در کنترل این موضوع نمی بینیم و همچنان شاهد بلوکه شدن سرمایه های مردم در شرکت هایی همچون پیام و آزمایش هستیم .

وی راهکار این قضیه را تقویت هیأت داوری یا تشکیل دادگاه بورس عنوان کرد و گفت : انتظار می رود سازمان بورس با جدی گرفتن قوانین تدوین شده بازار اوراق بهادار از ضرر و زیان سهامداران جزء جلوگیری کند .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر