بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶
در پی اعلام تولید 39 داروی جدید در شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش عنوان شد :

پیشبرد برنامه های شرکت حتی با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

پیش بینی شده در سال جاری حدود 8 میلیارد و 300 میلیون تومان صادرات به کشورهای عمدتاً آسیای جنوب شرقی و میانه ، آفریقا و اروپا حاصل شود .
کد خبر : ۳۱۹۵۵

با توجه به پیش بینی فروش محصولات از جمله کودئین و نیز افزایش فروش محصول استامینوفن شرکت برهان دارو که در سال گذشته در شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش ادغام شد ، شاهد افزایش حاشیه سود عملیاتی شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش و به تبع آن افزایش 63 درصدی پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات این شرکت نسبت به سال مالی گذشته برای پایان سال مالی منتهی به اسفند ماه 89 به مبلغ 1626 ريال  هستیم  .

به گزارش بورس نیوز ، یک مقام آگاه در شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش که نخواست نامش فاش شود ضمن بیان مطالب بالا افزود : تولید 29 محصول جدید در طی سال جاری در دستور کار این شرکت قرار دارد که به لحاظ تأمین نقدینگی مناسب به جهت تولید محصولات جدید افزایش 100 درصدی سرمایه این شرکت در مجمع پیشرو دور از ذهن نیست .

وی افزایش 24 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها را ناشی از فروش سرقفلی انبار موسوم به فاریاب بیان کرد و عنوان داشت : در سال مالی 89 این درآمد عمدتاً از سود سپرده های بانکی و نیز سود سرمایه گذاری های شرکت تأمین خواهد شد.

صرفه جویی و کنترل هزینه ها در سال جاری به عنوان استراتژی اصلی شرکت تولید مواد اولیه داروپخش ، نکته دیگری بود که این کارشناس به آن اذعان داشت و افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ، حتی در صورت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ، آسیب های جدی به شرکت وارد نخواهد آمد .

وی با اشاره به خرید نقدی مواد اولیه بر پایه نرخ یورو اذعان کرد : با توجه به تأمین نقدینگی و نیز افزایش ظرفیت خرید ، پیش بینی شده که در سال جاری حدود 20 تا 30 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مناسب چه به لحاظ مشارکت مدنی و چه به لحاظ فروش اقساطی از بانکهای داخلی یا صندوق ذخیره ارزی دریافت نماییم .

این مقام آگاه در شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش افزایش صادرات این شرکت نسبت به سال گذشته را مطرح کرد و افزود : پیش بینی شده در سال جاری حدود 8 میلیارد و 300 میلیون تومان صادرات به کشورهای عمدتاً آسیای جنوب شرقی و میانه ، آفریقا و اروپا حاصل شود .

گفتنی است: این شرکت افزایش سرمایه تا 250 میلیارد تومان را در برنامه های آتی خود دنبال می کند و این در حالی است که از تحقق بیش از 100 درصدی پیش بینی سود سال مالی گذشته نیز خبر داده است .

پیش بینی می شود با توجه به تحقق 163 تومانی سود هر سهم پس از کسر مالیات سال گذشته این شرکت ، 120 تومان از این سود جهت تقسیم در مجمع سهامداران این شرکت پیشنهاد شود .


 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر