بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
بازدهی این شرکت سرمایه گذاری از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 18.5 درصد می باشد که نسبت به بازدهی 8 درصدی بازار در همین مدت ، بازدهی قابل قبولی است .
کد خبر : ۳۱۹۵۷

با نزدیکی به فصل مجامع شرکتها شاهد تغییر و تحول های قابل توجهی در میزان سهام اغلب سرمایه گذاران شرکتهای بورسی هستیم .

بر این اساس مدتی است که یکی از اشخاص حقیقی سهامدار بالای 4 درصد شرکت بیمه آسیا در حال فروش سهام خود می باشد و بنظر می رسد این شخص حقیقی تمایلی برای ورود به مجمع بیمه آسیا نداشته باشد . هر چند که هم اکنون سهام این شرکت در نوسانات مثبت در حال معامله می باشد .

بنابر گزارش بورس نیوز در نماد شرکت خودروسازی سایپا نیز دو شرکت سرمایه گذاری سایپا و گروه صنعتی رنا فروشندگان این سهم می باشند . 

روز گذشته سایپا با صف فروش بیش از یک میلیون سهمی بکار خود پایان داد . همچنین درنماد ایران خودرو نیز شاهد تقاضای فروش از سوی دو شرکت سرمایه گذاری رنا و سرمایه گذاری تدبیر هستیم .

از سوی دیگر طی چند روز اخیر شاهد تغییرات زیادی در سهام شرکتهای دارویی هستیم بطوریکه رفت و آمدهای سهامداران بصورت عمده در این شرکتها افزایش یافته است.

بر همین اساس در سهام شرکتهایی همچون داروسازی جابربن حیان ، داروپخش ،کارخانجات داروپخش ، لابراتوار داروسازی عبیدی و گروه دارویی سبحان شاهد تغییر درصد سهامداری برخی از سهامداران آنها هستیم که اغلب نیز حالت افزایشی دارد تا کاهشی .

اما فعالترین سهامداران روزهای اخیر بورس شرکتهای سرمایه گذاری اعتلاء البرز و ملی ایران می باشند .

بنظر می رسد شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در حال اصلاح پرتفوی خود بوده و هم اکنون قصد ازدیاد سهام در اختیار خود را دارد .

گفتنی است بازدهی این شرکت سرمایه گذاری از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 18.5 درصد می باشد که نسبت به بازدهی 8 درصدی بازار در همین مدت ، بازدهی قابل قبولی است .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر