بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
در گفتگو با مدیر مالی صنعتی آما عنوان شد :

تکنولوژی تولید آما در سطح چهار کشور اول جهان است

با توجه به استقبال تقاضا کنندگان داخلی تمایل چندانی به صادرات عمده محصولات به بازارهای خارجی نداریم اما در عین حال کشورهایی همچون افغانستان ، عراق ، ترکیه و برخی کشور های افریقایی متقاضی برخی محصولات این شرکت هستند.
کد خبر : ۳۲۰۱۳

شرکت صنعتی آما با سابقه ای 51 ساله در زمینه تولید انواع الکترود ، مفتول و پودر جوشکاری و همچنین سنگ سمباده و دستگاه جوش فعالیت داشته و با پذیرش در بورس اوراق بهادار از اسفند ماه 1354 تاکنون حضور مستمری در تابلوی معاملات این بازار داشته است .

بنابر اطلاعات و مستندات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ، شرکت آما پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 89 را باسرمایه 120 هزار میلیون ریالی ، مبلغ 869 ریال به طور خالص اعلام نموده است.

در همین ارتباط خرسندی مدیر مالی شرکت صنعتی آما با تبیین استراتژی این شرکت در سال جاری به خبرنگار بورس نیوز گفت : توان تولیدی شرکت آما در تولید برخی الکترودهای جوشکاری به حدی است که تنها 4 کشور صنعتی در جهان قادر به تولید آن بوده که با تحقیقات انجام شده در شرکت ،توانایی افزایش فروش محصولات در سال جاری در سطح مطلوبی قرار خواهد داشت .

وی ادامه داد : با توجه به تأمین مواد اولیه و اصلی این شرکت همچون مفتول در شش ماهه دوم سال گذشته می توان آن را به عنوان یک منبع قابل اطمینان برای شرکت در صورت افزایش قیمت مفتول و به تبع آن کاهش بهای تمام شده محصولات در نظر گرفت که به طور حتم این امرمی تواند به افزایش سود عملیاتی شرکت آما در سال جاری منتهی شود.

بنابر این با توجه به تولید انحصاری برخی الکترودهای جوشکاری و نیز پیش بینی نرخ ثابت مفتول در سال جاری ، امیدواریم که این شرکت به سود پیش بینی شده خود در بودجه سال مالی 89 دست یابد .

خرسندی با اشاره به ظرفیت و کشش بالای بازار داخلی کشور به لحاظ مصرف محصولات شرکت آما ، اظهار داشت : با توجه به استقبال تقاضا کنندگان داخلی تمایل چندانی به صادرات عمده محصولات به بازارهای خارجی نداریم اما در عین حال کشورهایی همچون افغانستان ، عراق ، ترکیه و برخی کشور های افریقایی متقاضی برخی محصولات این شرکت هستند.

این مقام مسئول در شرکت صنعتی آما افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی (16 درصد) در سال مالی 89 را دلیل افزایش 43 درصدی پیش بینی هزینه های مالی دانست و در عین حال افزود : در سال جاری تصمیمی مبنی بر دریافت تسهیلات از هیچ یک از بانک های داخلی و خارجی را نداریم و فقط بر منابع مالی موجود تکیه خواهیم کرد .

مدیر مالی شرکت آما در ادامه این گفتگو از طرح های آتی توسعه ای شرکت در سال جاری یاد کرد و گفت : نوسازی و تغییرات اساسی ماشین آلات و نیز انتقال انبار محصولات به زمین مجاور کارخانه که به تازگی خریداری شده است از عمده ترین طرح های توسعه ای در سال جاری می باشد که با توجه به برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه در مجمع آتی امیدواریم تا پایان سال 89 این طرح ها تحقق یابد .

وی در خاتمه با اعلام تحقق بیش از 100 درصدی سود پیش بینی شده سال گذشته اظهار داشت : در سال گذشته EPS شرکت آما 791 ریال پیش بینی شده بود که تا پایان اسفندماه 88 ، مبلغ 945 ریال محقق شد و پیش بینی می شود که با توجه به برنامه افزایش سرمایه ، مبلغ 40 ریال از این سود جهت تقسیم در مجمع آتی سهامداران پیشنهاد شود .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر