بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر : ۳۲۱۶۴
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از اعمال افزایش شش درصدی ضریب افزایش حقوق کارمندان از خردادماه جاری خبر داد و گفت: قطعا از ابتدای امسال حق و حقوق کارمندان محاسبه و به آنان پرداخت می‌شود.

رحیم ممبینی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعیین افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در جلسه یکشنبه شب هیئت دولت، این مصوبه از خردادماه جاری اجرا خواهد شد؟ گفت: دستگاهها می توانند براساس توانمندی خود در ماه جاریاین مصوبه را اجرایی کنند.

وی افزود: قطعامابه التفاوت افزایش حقوق کارمندان در دو ماه اول امسال محاسبه و بهآنان پرداخت خواهد شد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا افزایششش درصدی ضریب حقوق کارمندان حداقل افزایش است و کارمندانی که حقوق کمتری می‌گیرند، باافزایش حقوق بیشتری نسبت به کارمندانی که حقوق بالایی دارند، مواجه می شوند. به عبارتدیگر، افزایش حقوقها به روش پلکانی معکوس خواهد بود؟ اظهارداشت: این روش در سالجاری اعمال نمی شود و ضریب افزایش حقوق برای تمام کارمندان به همان میزان شش درصد خواهد بود.

با تصویب هیئت دولت، ضریب حقوق امسال کارمندان با افزایش 6 درصدی از 600 به 636 ریال افزایش یافت. برهمین اساس، حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلان و بازنشستگان از 290 هزار تومان سال گذشته به 310 هزار تومان در سالجاری و حداکثر حقوق آنان به میزان 7 برابر یعنی 2 میلیون و 170 هزار تومان تعیین شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر