بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
در پی برگزاری مجمع پرفروشترین شرکت صنعت شوینده کشور

تکمیل سبد محصولات تولی پرس دستور کار هیات مدیره در سال 89

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت تولی پرس در محل سالن همایشهای سازمان مدیریت صنعتی راس ساعت 10 صبح مورخ 88.3.11 با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۳۲۲۹۷

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت تولی پرس در محل سالن همایشهای سازمان مدیریت صنعتی راس ساعت 10 صبح مورخ 88.3.11 با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر جمشیدی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان تبریزی دانا و میرزا کوچک شیرازی و با دبیری آقای سعید شمیرانی ( مدیر عامل ) کامل شد. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1-تصویب صورتهای مالی شرکت

2-تقسیم 420 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3-انتخاب موسسه حسابرسی اصول پایه فراگیر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4-انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

 
تاریخچه فعالیت
 
شرکت تولی پرس در تاریخ 1351.12.15 شمسی بصورت شرکت سهامی خاص و تحت شماره 16649 مورخ 1351.12.15 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و به استناد مجوز شماره 349081 مورخ 1354.11.15 صادره از سوی وزارت صنایع مورد بهره برداری قرار گرفته است و در تاریخ 1375.9.25 به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و از اسفند ماه 1375 نام شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران درج گردیده است .
 
 

موضوع فعالیت شرکت

الف- موضوعات اصلی:

تاسیس هر قسم کارخانه یا موسسات شیمیایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی و تولید و توزیع محصول آنها.

ب- موضوعات فرعی:

وارد کردن کلیه ماشین آلات مربوط به تولید یا اصلاح و یا تغییر صنعتی مواد دارویی و شیمیایی مزبور و همچنین وارد کردن کلیه مواد اولیه مورد احتیاج صنایع مذکور و انجام معاملات مربوطه و متفرعات آن و مشارکت در شرکتهای دیگر و خیرد و فروش سهام آنها.

پیام هیأت مدیره

درسال مالی قبل و در دوره مورد گزارش شرکت با مشکلات متعددی از جمله رقابت شدید محصولات پودر شوینده در کشور ، کمبود نقدینگی ناشی از سیاست های انقباضی سیستم بانکی ، ساختار مالی نا مناسب ، تغییر شرایط کسب و کار و روال تجاری و غیره مواجه بوده که موجب اختلال در اداره امور جاری شرکت گردید.
 
همچنین در سنوات مالی قبل طی تصویب نامه شماره 31657.ت 39528ه مورخ 1387.3.2 هیأت محترم وزیران ، محصول اصلی شرکت پودر لباسشویی از تاریخ 1387.03.02 از سبد حمایتی دولت محترم خارج و یارانه پرداختی متوقف گردید و به هیمن دلیل نرخ فروش محصولات افزایش قابل ملاحظه نموده و الگوی مصرف مواد شوینده تغییر کرد .
 
حجم تولید علیرغم وجود ظرفیت بلا استفاده موجود در صنعت نیز کاهش یافت و بازار از نوعی انحصاری به بازار رقابتی تبدیل گردید .
 
تغییرات فوق ضرورت اصلاح ساختار سازمانی مالی و و عملیاتی شرکت را دو چندان نموده است .
 
مضافاً به اینکه در اواخر سال مالی مورد گزارش و ابتدای سال جاری نرخ اولیه صنعت شوینده به شدت افزایش یافته و موجبات افزایش بهای تمام شده محصولات را در این صنعت فراهم نموده و مدیران این صنعت را با مشکلات متعددی مواجه ساخته مع الوصف هیأت مدیره به منظور ایجاد شرایط رقابتی و حضور مستمر در بازار و کسب سهم مناسب و بیشتر از بازار فوق به گونه ای برنامه ریزی نموده که مشکلات مذکور به نحوی مطلوب برطرف گردد و تمامی توان و تلاش خود را در این زمینه بکار خواهد برد .

جایگاه شرکت در صنعت :

شرکت در صنعت شوینده فعالیت می کند رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل حدود 14 درصد می باشد که عمده دلیل آن افزایش کسب سهم بازار می باشد .

شرکت تولی پرس در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل 1.572.819 میلیون ريال در رده اول قرار دارد . همچنین سهم بازار محصولات مختلف از کل بازار داخلی و صادرات به شرح ذیل می باشد :

همچنین وضعیت تکنولوژی شرکت در مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان به شرح زیر می باشد :

1- از نظر نرم افزاری که شامل دانش و مهارتهای انسانی است تکنولوژی مورد استفاده شرکت در مقایسه با شرکتهای داخلی در سطح بهترین ها و در مقایسه با شرکتهای پیشرفته نیز در سطح متوسط است .

2- از نظر سخت افزاری که شامل وسایل ، تجهیزات و ماشین آلات است ، وضعیت متفاوت است .

ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید پودر جزء مدرنترین ماشین آلات مورد استفاده در این صنعت در سطح جهان است .

ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید جدید مایعات که مرحله نصب و راه اندازی آن به اتمام رسیده جزء بهترین ها در کشور می باشد .

فعالیتهای واحد تحقیق و توسعه :

ردیف

عنوان طرح

میزان پیشرفت

سرمایه مورد نظر

(میلیون ريال)

1

طرح تولید پودر لباسشویی ماشینی مخصوص شستشو با آب سرد

در فاز معاملاتی

2.500

2

طرح تولید پودر لباسشویی دستی بدون استفاده از stpp

در فاز معاملاتی

2.300

3

طرح تولید مایع ظرفشویی با استفاده از نانو سیلیکای مایع

در فاز معاملاتی

2.700

4

طرح تولید مایع شیشه شوی نانو (ضدبخار و مه)

در فاز معاملاتی

2.900

5

طرح تولید پودر لباسشویی ماشین فاقد بلیچ و اکتیواتور

در فاز معاملاتی

3.800

 

 

 

14.200

قابل ذکر است انجام طرحهای فوق الذکر علاوه بر صرفه جویی ارزی موجبات کاهش قیمت تمام شده محصولات را نیز فراهم خواهد نمود .

برنامه های آینده شرکت :

- بازار فروش محصولات شرکت عمدتاً بازار داخلی است و محصولات شرکت طبق ضوابط موضوعه ، از طیق شرکتهای پخش کننده توزیع می شود که در سال 1389 نیز تغییری در این خصوص ایجاد نخواهد کرد .

- در سال 1389 شرکت سعی در تکمیل سبد محصولات برندهای خود دارد و با راه اندازی کامل خطوط جدید مایعات ، افزایش تولید و فروش در دستور کار مدیریت و کارکنان شرکت قرار گرفته است .

- در سال 1389 عمده سرمایه گذاری شرکت مربوط به تکمیل طرح اصلاح خطوط بسته بندی پودر و مکانیزاسیون خطوط بسته بندی مایعات خواهد بود و سرمایه گذاری مذکور از محل افزایش سرمایه و تسهیلات بلند مدت بانکی تأمین خواهد شد .

- در سال 1389 وجوه حاصل از فروش و درآمد خدمات ، تسهیلات مالی کوتاه مدت ، تسهیلات مالی بلند مدت ، سود انباشته و اخذ اعتبار از فروشندگان و تامین کنندگان ، منابع تامین مالی شرکت خواهد بود .

- اطلاعات عملکرد مالی پیش بینی شده برای سال 1389 به شرح ذیل می باشد :
 
مبالغ به میلیون ریال
 
فروش حاصل
163.212
سود عملیاتی
190.575
سود قبل از کسر مالیات
116.175
سود خالص
110.693

 

لینک سایت شرکت :
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر