بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
با نگاهی اجمالی به پیش بینی عملکرد شرکت داروسازی کوثر در سال جاری :

احتمال افزایش حاشیه سود در سال مالی 89

شرکت داروسازی کوثر طی سال جاری تاکنون با بازدهی منفی 3.26 درصدی روبرو بوده است که با توجه به میانگین 13.76 درصدی بازدهی صنایع دارویی ، نتوانسته بازدهی مناسبی در معاملات بورس و اوراق بهادار برای سهامداران خود به ارمغان آورد .
کد خبر : ۳۲۳۰۷

شرکت داروسازی کوثر طی سال جاری تاکنون با بازدهی منفی 3.26 درصدی روبرو بوده است که با توجه به میانگین 13.76 درصدی بازدهی صنایع دارویی ، نتوانسته بازدهی مناسبی در معاملات بورس و اوراق بهادار برای سهامداران خود به ارمغان آورد .

گفتنی است طی مدت مذکور این شرکت در میان صنایع دارویی بورس و اوراق بهادار رتبه نقد شوندگی خود را در میان 26 شرکت دارویی با رقم 78 به ثبت رسانده است که رقم قابل توجهی در بورس نیست .

به گزارش بورس نیوز شرکت دارو سازی کوثر با سرمایه 135 هزار میلیون ريالی ، درآمد هر سهم پس از کسر مالیات خود را برای سال مالی 89 با 13 درصد کاهش نسبت به درآمد سال گذشته ، مبلغ 570 ريال به طور خالص پیش بینی کرده است .

این شرکت براساس آخرین مصوبه مجمع فوق العاده سهامداران خود درتاریخ 89.01.18 موضوع فعالیت خود را از تولید آنتی بیوتیک های انسانی به تولید مواد اولیه وآنتی بیوتیک های انسانی و حیوانی تغییر داده است و در حال حاضر تولیدات خود را در محصولاتی همچون کپسول ، سوسپانسیون (شربت) و قرص خلاصه نموده است این در حالی است که عمده درآمد این شرکت از محل فروش کپسول و قرص تأمین می شود .

شایان ذکر است با توجه به فروش 98 درصدی محصولات شرکت داروسازی کوثر در بازار داخلی ، این شرکت تأمین مواد اولیه محصولات خود را از منابع داخلی کشور در عملکرد سال مالی 89 با اندکی کاهش نسبت به سال مالی قبل ، 70 درصد پیش بینی نموده است .

گفته می شود شرکت داروسازی کوثر طی سال جاری خرید مواد اولیه خود را بر پایه نرخ ارز یورو و با نرخ برابری 13850 ریال پیش بینی نموده که با توجه به صادرات محصولات این شرکت بر اساس نرخ دلار و به تبع آن افزایش دامنه نوسان این دو ارز در جهان مسلماً این امر می تواند حاشیه سود مناسبی تا پایان سال مالی جاری نصیب شرکت نماید .

شرکت داروسازی کوثر پروژه تولید سفالسپورین های تزریقی تا سال 1390 و نیز پروژه ساخت انبارهای مرکزی شرکت در زمین مجاور کارخانه در سه ماهه اول سال جاری را به عنوان طرحهای عمده در دست اجرا و توسعه ای خود عنوان نموده و بر این اساس برای تأمین نقدینگی این طرح ها تصمیم دارد در صورت تصویب هیأت مدیره سرمایه خود را از مبلغ 135 میلیارد ریال به 225 میلیارد ریال افزایش دهد.

مجمع عادی سالیانه شرکت داروسازی کوثر در تیرماه سال جاری برگزار می شود و پیش بینی می شود با توجه به برنامه افزایش سرمایه درصد اندکی از سود تحقق یافته سال مالی 88 جهت تقسیم میان سهامداران پیشنهاد شود .

شایان ذکر است که طی تماس بورس نیوز با این شرکت به جهت دریافت پاسخ سئوالات سهامداران ، مسئولین این شرکت از ارایه پاسخ به سئوالات خبرنگار ما امتناع کردند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر