بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه داده پردازی ایران

با تلاش مدیریت و کارکنان ساختار " مداران " Reset می شود + فیلم

درآمد شرکت در دو بخش بانک و بیمه – صنعت انرژی متمرکز شده است و در سالهای مختلف حدود 35% از درآمد شرکت از محل پروژه های بانکی و 33% از محل صنعت انرژی تامین شده است و بنا داریم نفوذ خود را در این دو بخش افزایش دهیم .
کد خبر : ۳۲۳۵۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پردازی ایران راس ساعت 9 صبح مورخ 89.3.19 با حضور بیش از 78 درصد صاحبان سهام برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عسگری مارانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مولایی و خالقی و با دبیری آقای متین کامل شد. همچنین آقای بستانیان به عنوان نماینده موسسه حسابرسی فریوران نیز در این جلسه حضور داشتند.
 
 
 
 
 
 
حاشیه مجمع :

نجفی مدیرعامل داده پردازی ایران در تشریح گزارش هیات مدیره و در پاسخ به سوال سهامداران به نکات مهمی اشاره کرد از جمله آنکه در سال 1389 با همت پرسنل و هیات مدیره شرکت قطعا تعدیل منفی نخواهیم داشت و به امید خدا بودجه پیش بینی شده تحقق می یابد .

وی در ادمه اظهار داشت درآمد شرکت در دو بخش بانک و بیمه – صنعت انرژی متمرکز شده است و در سالهای مختلف حدود 35% از درآمد شرکت از محل پروژه های بانکی و 33% از محل صنعت انرژی تامین شده است و بنا داریم نفوذ خود را در این دو بخش افزایش دهیم .
 
نجفی بیان کرد حمایتهای ملی انفورماتیک از شرکت قطعا می تواند راهگشاباشد و عسگری مارانی هم به عنوان نماینده ملی انفورماتیک در مجمع قول داد به میزانی که در داده پردازی ایران توان انجام پروژه وجود داشته باشد ملی انفورماتیک از ارایه پروژه به این شرکت دریغ نخواهد کرد و نگاه ملی انفورماتیک به داده پردازی ایران مثبت و توسعه ای عنوان کرد .
 

همچنین نجفی در ادامه گفت : ما بنا داریم ساختار شرکت را از ساختار وظیفه ای ( استاتیک ) به ساختار پروژه ای (ماتریسی ) تبدیل کنیم و در همین راستا پرسنل شرکت را از 400 نفر به حدود 340 نفر کاهش دادیم تا بتوانیم از روشهای برون سپاری استفاده بیشتری کنیم و شرکت چابک شود .

وی اجرای پروژه ملی کارت سوخت با ساختار پروژه ای را افتخار شرکت دانست و اعلام کرد که کارفرما از اجرا و پشتیبانی پروژه رضایت کامل دارد و احتمالا تا دو سال آینده پشتیبانی پروژه با ماست .

در خاتمه نجفی بیان کرد در خصوص طرح دعوی پست بانک از داده پردازی ایران هیات سه نفره کارشناسی رای به نفع داده پردازی مبنی بر انجام 60% پروژه صادر کرده است که بزودی داده پردازی اقدامات قانونی مورد نیاز را برای دریافت مطالبات خود صورت خواهد داد .
 
 
 
مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1-تصویب صورتهای مالی شرکت

2-تقسیم 100 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3-انتخاب موسسه حسابرسی فریوران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4-انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

 
پیام هیأت مدیره

بر اساس آخرین تحقیقات بررسی ها و پیش بینی های انجام شده سازمان های دولتی و تجاری در وسعت جهانی سال 2010 میلیادی بیش از 6.1تریلیون دلار در صنعت فن آوری اطلاعات سرمایه گذاری خواهند کرد . طبق این پیش بینی گرچه میزان سرمایه گذاری در این صنعت طی سال 2009 باکاهش 8.9 درصدی همراه بوده است در سال 2010روند رشد 8.1 درصدی خواهد داشت .

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که بیشترین درآمد ها در صنعت فن آوری اطلاعات در سال 2010 مربوط به بخش های سخت افزار و نرم افزار خواهد بود . خرید تجهیزات رایانه در سطح جهان با رشد 8.2 درصدی نسبت به سال قبل و به دنبال آن ، فروش سخت افزارهای ارتباطی نیز رشد 7.6 درصدی را پیش رو خواهد داشت .

همچنین مطابق پیش بینی ها میزان سرمایه گذاری برای خرید نرم افزار های جدید در این سال 9.7 درصد ، در مراکز ارایه دهنده خدمات مشاوره ای و یکپارچه سازی فناوری رشد 6.8 درصدی و خدمات مشاوره ای IT نیز رشد 7.1 درصد را خواهند داشت .

این تحقیقات رشد سرمایه گذاری در حوزه فن آوری اطلاعات را در کانادا 9.9 درصد ، در آسیا پسیفیک 7.8 درصد ، در آمریکا لاتین 7.7 درصد و در آمریکا 6.6 درصد پیش بینی کرده است . همچنین در منطقه اروپا شرقی ، خاورمیانه و آفریقا این جریان با رشد 2.4 درصد همراه خواهد بود .

بر این اساس یش بینی می شود فن آوری اطلاعات در کشورهای ایران همانند دیگر کشور های جهان ، علیرغم اتخاذ سیباستهای انقباظی بودجه در سال گذشته ، شاهد توسعه و رشد در سال 1389 خواهد شد بطور مثال صنعت بانکداری در کشور با توجه به حساسیت ها و مراقب های بانک مرکزی نسبت به موضوع نظام جامع پرداخت ، بانکداری الکترونیکی ، بهبود نظام اطلاعاتی سیستم های عملیاتی بانک ها منجر به تغییرات و صرف بودجه های قابل توجهی در صنعت فن آوری اطلاعات خواهد شد این مهم در سایر سازمان های دولتی مانند نفت ، گاز ، برق ، شهرداریها و بسیاری سازمان های دیگر نیز قابل پیش بینی می باشد .

باتوجه به نقش راهبردی شرکت داده پردازی در صنعت فن آوری اطلاعات در طول بیش از نیم قرن گذشته ، هیات مدیره این شرکت بمنظور کسب سهم بازار بیشتر اهتمام خود را برای اصلاح جهت گیریهای راهبردی از طریق اصلاح و بهبود منابع اساسی سازمان از قبیل نیروهای انسانی ، مالی ، امکانات و تجهیزات و اطلاعات مبذول داشته است در این راستا با تشکیل کمیته های تخصصی نسبت به بازنگری و اصلاح برنامه ای راهبردی ، مناسب – سازی نیروی انسانی ، ساختار سازمانی ، فرآیند های تخصصی بازار یابی و فروش اقدام نموده است .
 
امید است با ایجاد تغییرات جدید با مساعی و مشارکت جمعی کلیه مدیران و کارکنان شرکت ، سیاست ها ، اهداف و برنامه های تعیین شده محقق گردد .

عملکرد پروژه ها

سازمان بنادر و دریانوردی :

طراحی و ایجاد شبکه گسترده (WAN) سازمان بنادر و دریانوردی شامل اتصال 21بندر از اوایل سال 1388 آغاز و در طول سال تجهیزات مربوط نصب ، راه اندازی و تحویل شده است . پروژه در حال حاضر در فاز پشتیبانی و نگهداری می باشد .

سازمان گمرک کشور :

تجهیزات امنیتی مرکز داده گمرک در طول این سال نصب ، راه اندازی و تحویل شده است .

وزارت اقتصاد و دارائی :

طراحی و بخشی از پیاده سازی مرکز داده و سایت پشتیبان وزارت اقتصاد و دارایی شامل بخشهای زیر ساخت شبکه ، مدیریت ، امنیت ، سرویس و سرور ذخیره سازی در طول این سال انجام شده و ادامه فاز پیاده سازی آن در حال مذاکره و اجرا می باشد .

سازمان انتقال خون ایران :

طراحی و پیاده سازی شبکه محلی و شبکه گسترده این سازمان که از اوایل سال 88 آغاز گردیده بود در ستاد مرکزی تهران اجراء و در حال اتمام می باشد .

کمیته امداد امام خمینی (ره) :

طراحی و پیاده سازی مرکز داده کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای این سال آغاز و فاز زیر ساخت فیزیکی آن نصب، راه اندازی و تحویل شده است . خرید و نصب تجهیزات این مرکز داده در حال اجرا می باشد .

شهرداری تبریز :

طراحی و پیاده سازی زیر ساخت فیزیکی مرکز داده شهرداری تبریز از اواخر سال 88 شروع و در حال انجام می باشد .

مرکز آمار ایران :

طراحی و پیاده سازی شبکه و برقراری امنیت در طرح گردآوری اطلاعات اینترنتی در مرکز آمار ایران انجام شده است . همچنین همکاری در انتقال سایت و نظارت بر جمع آوری اطلاعات صورت گرفته است .

شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) :

بهینه سازی و پشیبانی شبکه بیلینگ همراه اول درسال 1388 اجرا شده است .

تبیان :

این پروژه بعنوان پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی مذهبی یکی از پروژه های موفق و به روز مرکز اطلاعات اینترنتی کشور می باشد که توسط کارشناسان مجرب شرکت نصب و راه اندازی شده است .
 
فعالیتهای رسمی این مرکز افتتاح شده و فاز رهبری آن از خرداد ماه سال 88 آغاز گردیده است . ضمناً تحویل دائمی فاز اول در مهر ماه به تایید کارفرما رسیده و دوره گارانتی 1 ساله آغاز شده است .

بانک سینا :

تحویل نهایی سیستم های SAN و (TSM) Tivoli Storage Manager به بانک صورت گرفته و مستندات کامل پیاده سازی سیستم تحویل شده است و پشتیبانی از شبکه در دستور کار سال 89 می باشد .

بانک مسکن :

تهیه ، نصب و راه اندازی کامل ماشین های 595 p با سیستم های عامل AIX 5.3.AIX 6.1 (در 9 پارتیشن مجازی ) و همچنین نصب و راه اندازی نرم افزارهای WAS7 for AIX وWMQ 7 FOR AIX در این بانک در سال 1388 انجام گرفته است . در انتقال سیستم جام بانک ملت به بانک مسکن نیز خدمات مشاوره ای ارایه شده است .

بانک تجارت

توسعه و تکمیل و پشتیبانی از سیستم های جاری فراگیر ، مدیریت کانال ، CFS ، پیام (ساتنا) و دیگر سرویس های خدمات نوین از اهم فعالیت های شرکت در این بانک می باشد . قابل ذکر است که تعداد حسابهای این بانک بر رو سیستمهای شرکت از 200 هزار حساب د رسال 86 به حدود 8 میلیون حساب در سال 88 رسیده است ، همچنین سیستم سامانه پایا (ACH-DC) بر اساس دستور بانک تجارت نصب و راه اندازی شده است .

بانک رفاه کارگران :

نصب و راه اندازی و بهره برداری از سیستم های مدیریت کانال ، بانکداری اینترنتی پیام (ساتنا) و پایا (ACH-DC) در این بانک ضمن اتصال به سیستم متمرکز ناب به انجام رسیده است . همچنین در سال 1388 اتصال نرم افزار کارت شرکت پویا (ATM/POS Switch) به سیستم ناب از طریق سیستم مدیریت کانال ، نصب و راه اندازی DB 2 Data sharing و Parallel Sysplex ، توسعه و تکامل سیستم همراه و راه اندازی سایت پشتیبان بانک در IDC شرکت صورت پذیرفته است . انعقاد قرارداد انتقال کلیه حساب های بانک به سیستم حساب همراه (بیش از 10 میلیون حساب ) و ایجاد بستر جدید سخت افزاری از دیگر اقدامات شرکت در بانک رفاه می باشد .

بانک صادرات :

نیاز های لازم جهت انتقال دیتاهای سیستم سپهر این بانک از محیط PC به محیط Main تأمین و انتقال حدود یک و نیم میلیارد رکورد در سال 1388 شروع شده است .

موسسه مالی و اعتباری انصار :

تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه مالی و اعتباری انصار (بانک انصار) با 90 درصد پیشرفت اجرایی در این سال به انجام رسیده است .

شرکت توزیع برق تهران بزرگ :

بهره برداری و استقرار نگارش دوم سیستم یکپارچه مشترکین (بخش فروش انرژی یا Billing به صورت ASP) در شرکت توزیع برق تهران بزرگ (منطقه بوعلی واقع در ناحیه شمال شرق) در پایان سال 1388 صورت گرفته است و توسعه به سایر مناطق در سال 89 ادامه خواهد یافت .

شهرک های صنعتی :

پشتیبانی از 16 سیستم یکپارچه در 29 استان کشور انجام شده است و در حال حاضر این پشتیبانی ادامه دارد .

سامانه هوشمند سوخت :

از خرداد ماه سال 1387 موضوع پشتیبانی شبکه گسترده کارت هوشمند سوخت کشور بر اساس یک مناقصه محدود برای مدت دو سال ، به شرکت داده پردازی ایران واگذار گردیده و در اوایل تیر ماه 87 با ابلاغ رسمی ، عملیات پشتیبانی از این شبکه آغاز شد . دستیابی به کلیه سرویس های قابل ارایه توسط مرکز داده ، پولرها جایگاه های عرضه فرآورده با قابلیت دسترسی و اطمینان بالا و کلیه امور مربوط به سرویس نگهداری ، پشتیبانی و تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ای سامانه هوشمند سوخت ، در طول ایام هفته و کل سال بدون تعطیلی از موضوعات مهم این قرارداد می باشند .

شرکت صنایع کامپیوتری ایران :

نصب سیستم های عامل zVM 4.4, zLinux (SUSE 10 , CentOS 4) روی M/F جدید و آموزش کامل روش نصب و راه اندازی به کارشناسان شرکت صنایع کامپیوتری ایران صورت گرفته است .

مرکز چاپ دیجیتال :

مرکز چاپ دیجیتالی در سال 1388 همچون سنوات گذشته یک دوره قبوض تلفن همراه تهران و بعضی از استانهای کشور (کرمانشاه ، هرمزگان ، گلستان ، لرستان) ، قبوض نوسازی شهرداری تهران ، قبوض مشترکین گاز (دوازده منطقه تهران) و قبوض ارتش جمهوری اسلامی ایران را طبق قراداد با دقت و کیفیت بالا با حجم کلی بالغ بر 36 میلیون قبض به چاپ رسانده و پاکت گذاری نموده است .

 
عملکرد مرکز آموزشی

مرکز آموزش عالی انفورماتیک با برخورداری از 56 عضو هیات علمی با مدار دکتری یا فوق لیسانس طی سال 1388 در سه نوبت ، حدوداً 635 نفر از متقاضیان ورود به دانشگاه را پذیرش و ثبت نام نموده است و در حال حاضر 1410 نفر دانشجو در رشته های مختلف کامپیوتر شامل نرم افزار ، سخت افزار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به تحصیل می باشند . تعداد دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و نا پیوسته در این سال بالغ بر 500 نفر بوده است .

 
عملکرد مالی

به منظور افزایش نرخ بازده حقوق صاحبان سهام و کاهش نرخ هزینه سرمایه ، در سال مالی مورد گزارش اقدامات و تصمیم های اصولی برنامه ریزی و به اجرا در آمده است ، که نقاط بارز و برجسته نتایج این اقدامات به شرح ذیل می باشد :

تحقیق درآمد فروش و ارایه خدمات به میزان 266,198 میلیون ریال که این رقم در مقایسه با بودجه همین دوره به میزان 2/5 درصد رشد نشان می دهد . علیرغم اوضاع اقتصادی در آمد فروش به میزان5 درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می دهد .

تحقیق سود هر سهم شرکت به میزان 438 ریال که بیانگر 25 درصد رشد در مقایسه با بودجه همین دوره بوده است . رشد نسبت به سال 1387، 126درصد می باشد .

مدیریت بر تسهیلات مالی به منظور کاهش نرخ هزینه سرمایه و ریسک مالی که در نهایت باعث کاهش 14 درصدی تسهیلات مالی دریافتی و کاهش 16 درصدی هزینه های مالی شرکت نسبت به سال 1387 گردیده است .

استفاده بهینه از دارایی های غیر منقول منجر به فروش 30 میلیارد ریال ساختمان و اصلاح ساختار مالی شرکت گردیده است .

 
عملکرد تشکیلات و نیروی انسانی

در اجرای سیاست ایجاد ظرفیت های ساختاری و تشکیلاتی ،سمت گیری به ساختارهای SBU در این سال آغاز شده است . تشکیل کمیته های تخصصی از قبیل " کمیته راهبری بهبود برنامه های کسب و کار " و " کمیته قراردادها" از دیگر موضوعات اجرایی در این بخش می باشد . همچنین در سال 1388 شرکت به منظور برقراری استانداردهای لازم در امر مدیریت پروژه ها و نظارت بر حسن اجرای آنها اقدام به ایجاد دفتر مدیریت پروژه ها (PMO5) نموده است .

در راستای بهینه سازی نیروی انسانی ، شرکت موفق گردید ضمن خاتمه دادن به خدمت 66 نفر از پرسنل در سال 1388 ، تعداد 25 نفر نیروی متخصص و مجرب را به استخدام در آورد . در این سال 21 نفر به افتخار بازنشستگی نایل آمدند.

 
اهم برنامه های سال 1389

 ایجاد زمینه های مشارکت سهامداران عمده در زمینه پروژه های زیر ساختی بانکداری الکترونیکی

 حضور فعال تردر طرح ها و پروژه های دولت و تجارت اکترونیک
 
 مطالعه و بررسی به منظور ارتقاء سیستم های مکانیزه در حوزه های مختلف شرکت با تمرکز بر سیستم های مبتنی بر مدیریت ارتباط مشتریان

 استمرار اجرای نظام متمرکز کنترل منابع و پروژه ها

 حفظ و ادامه بالاترین استانداردهای پشتیبانی ، از طریق ارتباط مستقیم با منابع و عرضه کنندگان اصلی محصولات

 ایجاد زیر بنای مناسب ساختاری و ظرفیت عملیاتی برای ایجاد امکان عرضه راه حل های جامع و یکپارچه در پیکربندی های بزرگ و متوسط
 
 
لینک سایت شرکت :
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر