بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵
"سانجی سینگ" سفیر کشور هند در ایران به همراه رایزن اقتصادی و بازرگانی این سفارت، روز چهارشنبه 19 خرداد از شرکت مگاموتور بازدید کرد.
کد خبر : ۳۲۳۸۸

"سانجی سینگ" سفیر کشور هند در ایران به همراه رایزن اقتصادی و بازرگانی این سفارت، روز چهارشنبه 19 خرداد از شرکت مگاموتور بازدید کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی مگاموتور، دراین بازدید چهارساعته، سفیر هند ضمن گفتگو با مهندس محمدرضا روشنی مقدم مدیرعامل مگاموتور از واحدهای تولید موتور ال90، مونتاژ گیربکس و تحقیق و توسعه بازدید کرد و با توضیحات مدیران و مسئولان این بخش ها، در جریان روند تولید قوای محرکه گروه خودرو سازی سایپا در شرکت مگاموتور قرار گرفت.

مهندس روشنی مقدم در دیدار سفیر هند با اشاره به روند فعالیت دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو گفت: این دو شرکت بزرگ خودروسازی بیش از 95 درصد نیاز بازار خودروسازی ایران را تامین می کنند.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا بیش از 50 درصد بازار خودروی ایران را در اختیار و مگاموتور وظیفه تامین قوای محرکه برای محصولات سایپا را برعهده دارد و تلاش می کند متناسب با استاندارد های جهانی و نیازهای گروه خودروسازی سایپا، قوای محرکه تولید نماید.

وی با اشاره به اینکه کشورهای چین، کره جنوبی، هند و فرانسه از منابع مگاموتور برای تامین برخی از قطعات و مواد مورد نیاز هستند گفت: توانایی هند در تامین برخی از این نیازها خوب است و مایلیم که از قابلیت های این کشور هم استفاده کنیم.
سفیر هند نیز با اشاره به اینکه این کشور در تلاش است تا برند طراحی و تولید را ایجاد کرده و گسترش دهد گفت: ما با پرورش نیروی انسانی و ایجاد رشته های مهندسی خودرو در دانشگاه ها سعی داریم که با استفاده از ظرفیت های خودمان، صنعت حمل و نقل را در هند توسعه دهیم.

سانجی سینگ افزود: ما موفق شده ایم سهم حمل و نقل خدمات را توسعه دهیم. مثلاٌ با ایجاد یک راه 2500 کیلومتری، به صورت مثلثی همه صنایع را به هم متصل کرده ایم و این به ما کمک می کند که تا سال 2011 توسعه مناسبی در این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازار هند خیلی ثروتمند نیست گفت: شرکت های خارجی و داخلی در هند سعی می کنند سلایق و قدرت خرید همه مشتریان را در نظر بگیرند و "سوزوکی" و "ماروتی" شرکت هایی اند که برای قشر کم درآمد خودروهای ارزان قیمت تولید می کنند.

وی با اشاره به سیاست های دولت هند در حمایت از تولید کنندگان داخلی، توسعه زیرساخت های صنعت و سرمایه گذاری در بخشR &D و... گفت: به دلیل سیاست های دولت برای تولید و اشتغال، مالیات خودروهای وارداتی و موتورسیکلت در هند بالا (حدود 60 درصد) است.

سفیر هند با تاکید بر زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور گفت: ایران توانایی های خوبی در زمینه های تولیدی و فنی دارد. ما می توانیم زمینه های بازدید از کارخانجات اتومبیل سازی هند را برای شما فراهم کنیم و خیلی تمایل داریم که در صنعت خودروسازی با ایران همکاری کنیم.

وی گفت: بازارایران برای ما مانند بازار چین ظرفیت های بسیار مناسبی دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر