بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
مستطيل شيشه اي تالار

مجمع آذراب ، یک تیرو دو نشان

شاید بی سرو صداترین سهام بورس که طی روزهای اخیر در حال سپری کردن روند صعودی بوده و حتی احتمال تعدیل سود نیز در آن وجود دارد را بتوان سهام شرکت گره صنعتی بوتان نامید
کد خبر : ۳۲۴۲۰

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 89.03.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 46 واحد افزایش به رقم 11622 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 103واحد افزایش عدد 20040 را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 60 واحد افزایش به رقم 14114 رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1152میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز فولاد مبارکه با 18 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صدرا با 3 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

بازار سرمایه کشور در معاملات اولین روز پس از تصویب قطعنامه چهارم ضد ایرانی بر سر پرونده هسته ای با رشد 60 واحدی شاخص کل آغاز شد و دقیقاً این اتفاق همان پیش بینی بود که اهالی تالار در روز چهارشنبه عنوان کرده بودند بطوریکه شاخص با همت شرکتهای فولاد مبارکه ، چادر ملو ، مخابرات ، مپنا و سایپا توانست حداقل ظاهر بازار را حفظ نماید .

بر اساس گزارش بورس نیوز امروز بازار سرمایه در حالی شاهد رشد 60 واحدی شاخص کل بود که بهترین تقاضا های خرید به سهام شرکتهای دارو سازی اسوه ، قند نقش جهان ، مپنا ، سیمان صوفیان و صنعتی آما تعلق داشت و در لیست مذکور به جزء سهام مپنا نامی از نمادهایی که در رشد امروز شاخص بیشترین تأثیر را دارد بودند به چشم نمی خورد .

بر همین اساس بیشترین حجم معاملاتی به سهام شرکت سایپا با معامله بیش از 11 میلیون سهمی اختصاص داشت ، سهام شرکت در پایان معاملات با حالتی تعادلی به کار خود پایان داد به اعتقاد اهالی تالار عبور سایپا از محدوده فعلی اندکی دشوار به نظر می رسد اما احتمال رسیدن به قیمتهای 230 تومان نیز تا زمان عرضه بلوکی وجود دارد ولی درهمین حال شاهد عرضه این سهم طی این مدت نیز خواهیم بود .

در نماد شرکت مپنا نیز با توجه به کاهش محسوس قیمت سهام به رقم 318 تومان ، امروز شاهد تشکیل صف خرید و افزایش حداکثری قیمت سهام بودیم به اعتقاد اهالی تالار با در نظر گرفتن جو فعلی بازار انتظار رشد قیمت بیش از رقمهای 330 تا 335 تومان نمی رود و احتمال عرضه صف خرید این سهم طی معاملات فردا بسیار است .

از سوی دیگر مجمع آذرآب در حالی برگزار شد که ریاست آنرا جدیدی مدیرعامل صدرا عهده دار بود و همین موضوع با توجه به حواشی فعلی شرکت صدرا سبب شد تا سهامداران حاضر در مجمع با هدف یک تیر و دو نشان پا به مجمع گذارند و گوشه چشمی هم به صدار داشته باشند .

در همین راستا مدیر عامل شرکت آذرآب با تشریح وضعیت فعلی و آینده شرکت بیشتر به تأیید برخی شایعات موجود در بازار مبنی بر تعدیل سود شرکت برای سال مالی 89 و یا احتمال افزایش EPS به رقم 30 تا 40 تومان برای سال 90 پرداخت و البته خبر های رضایت بخش دیگری هم بود که وی بصورت گذرا به آنها اشاره کرد و بیشتر توضیحات را به زمان بازگشایی نماد و ارایه گزارشات شرکت به سازمان بورس موکول کرد .
 
اما در پایان این جلسه مدیر عامل شرکت صدرا که خود را در میان عده کثیری از سهامداران و با سوالات مختلف می دید همچنان به گفته های گذشته خود تأکید داشت و صدرای فعلی را عاری از خبر تازه یا خوشحال کننده عنوان کرد اما وی در پاسخ به سوال جالب یکی از سهامداران مبنی بر اینکه " من تعداد زیادی صدرا دارم و اگر در شرکت خبری نیست بگوید تا سهم را بفروشم و یکبار هم که شده یک حرفی بزنید که به درد سهامدار جزء بخورد " با خنده معنی داری گفت : بنظر من با سهامتان به مجمع بیاید بعد تصمیم گیری کنید .

فولاد مبارکه نیز امروز شاهد نوسانات مثبت تا قیمت 232 تومانی بود و در پایان نیز در حالتی متعادل با معامله بیش از 5 میلیون سهم به کار خود پایان داد به اعتقاد اهالی تالار شرکت فولاد مبارکه امروز حکم نیروی کمکی را برای رشد شاخص داشت و گرنه احتمال رشد قیمت و تشکیل صف خرید با توجه به قیمت های جهانی بعید بنظر می رسد مگر اینکه سیاست چیز دیگری باشد .

همچنین در نماد بیمه البرز نیز امروز شاهد افت قیمت سهام به پایین ترین حد خود بودیم بیمه البرز در حالیکه قیمت 603 تومان را به خود می دید با جمع آوری صف فروش توانست رقم رقم 620 تومان را نیز تجربه کند .
 
اهالی تالار روند فردای بیمه البرز را مثبت و حتی همراه با صف خرید عنوان می کنند اما در صورت تشکیل شدن صف خرید برای این سهم تداوم آن قابل انتظار نیست هرچند که احتمال رسیدن به قیمت 720 تومان تا زمان برگزاری مجمع نیز وجود دارد . گفته می شود صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قصد حمایت سهم تا رقم مذکور را دارد .

سرمایه گذاری بانک ملی نیز امروز با بازگشایی نماد توانست قیمت 140 تومان را برای خود به ثبت رساند به اعتقاد اهالی تالار سهام این شرکت ممکن است چند روزی را در حالت استراحت بسر برد و رشد قیمت چندانی را شاهد نباشد .

در پایان شاید بی سرو صداترین سهام بورس که طی روزهای اخیر در حال سپری کردن روند صعودی بوده و حتی احتمال تعدیل سود نیز در آن وجود دارد را بتوان سهام شرکت گره صنعتی بوتان نامید . این شرکت هم اکنون سهامش دارای صف خرید 418 هزار سهمی می باشد که قادر نیست روزانه به تعداد حجم مبنا مورد معامله قرار گیرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر