بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
مستطيل شيشه اي تالار

دوره بیم و امید تالار حافظ

شاخص بورس طی معاملات امروز هم با ادامه مسیر صعودی خود توانست رشدی 107 واحدی را تجربه نماید و در این راه از کمک شرکتهای مپنا ، چادر ملو و فولاد مبارکه بهره جست .
کد خبر : ۳۲۴۹۶

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 89.03.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 72 واحد افزایش به رقم 11749 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 287 واحد افزایش عدد 20423 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 107 واحد افزایش به رقم 14288 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1405 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مپنا با 17 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل فولاد خوزستان با 9 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص بورس طی معاملات امروز هم با ادامه مسیر صعودی خود توانست رشدی 107 واحدی را تجربه نماید و در این راه از کمک شرکتهای مپنا ، چادر ملو و فولاد مبارکه بهره جست .

بنابر گزارش بورس نیوز بازار سرمایه طی معاملات امروز از حجم معاملات نسبتاً خوبی برخوردار بود و بیشترین حجم معاملات امروز نیز به سهام شرکت چادر ملو با معامله بیش از 10 میلیون سهم اختصاص داشت و در پایان نیز سهام این شرکت با صف خرید 1.3 میلیون سهمی روبرو شد . اهالی تالار هنوز هم به ادامه روند افزایشی قیمت سهام چادر ملو امیدوارند .

از سوی دیگر طی معاملات امروز نماد شرکت های صنعتی آما و صنایع شیمیایی ایران پس از برگزاری مجمع بازگشایی شد بطورکه صنعتی آما با بازدهی 52 درصدی و صنایع شیمیایی ایران با بازدهی 33 درصدی مواجه شدند . این اتفاق تا حدی اهالی تالار را نسبت به حضور در مجامع شرکتها و عدم فروش سهام تا پس از مجمع امیدوار کرد .

اما آخرین خبر امروز بازار سرمایه مربوط به سهام پر حاشیه صدرا شد چرا که گفته می شود فردا طی مراسمی 6 فاز 13 ، 14 ، 19 ، 22 ، 23 ، 24 پارس جنوبی به کنسرسیومی به نام خاتم الاوصیاء متشکل از شرکتهای صدرا ، قرارگاه خاتم ، پترو پارس و تأسیسات دریایی سپرده خواهد شد که ریاست آنرا قرارگاه خاتم الانبیاء عهده دار است .

به اعتقاد اهالی تالار سرانجام سهامداران صبور صدرا مزد صبر و شکیبایی خود را دریافت کردند . بنظر می رسد اگر در وقوع اخبار گفته شده مشکلی به وجود نیاید از فردا شاهد صف خرید چند ده میلیونی سهام شرکت صدرا باشیم .

براساس این گزارش در تمام کشورها سرمایه گذاری در هر بخش با دو دوره بیم و امید همراه است بطوریکه در تمام بازارها خصوصاً بورس ، زمانی شاهد افت قیمت سهام شرکتها هستیم که تنها شایعه و یا احتمال وقوع یک رویداد منفی در بازار شکل می گیرد چرا که در این زمان اغلب سرمایه گذاران به علت ترسی که از ابعاد و اندازه این اتفاق منفی دارند ترجیح می دهند پول خود را بصورت نقد حفظ نماید اما زمان امید دقیقاً زمانی فرا می رسد که آن رویداد منفی اتفاق افتاده و اثراتش مشخص شود و دیگر همه با امید به حل مشکل روزگار سپری می کنند.

در این هنگام سرمایه گذاران با خیالی آسوده به تبع گذر از موج منفی اقدام به خرید و فروش می نمایند. این موضوع دقیقاً اتفاقی است که قبل و بعد از تصویب قطعنامه چهارم شورای امنیت برای بورس ما رخ داد .

از همین رو به اعتقاد اهالی تالار با بازگشت امید به بورس پس از سپری کردن دوران بیم می توانیم همچنان به رشد صعودی شاخص بورس امیدوار باشیم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر