بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۷
در پی گفتگو با معاون مالی اداری شرکت عنوان شد :

فاز مثبت در کنتورسازی ایران

در بخش صادرات ، مذاکرات متعددی در خصوص گسترش صادرات و در مرحله بعد خطوط تولید کنتورهای الکترونیکی در کشور افغانستان با شرکت برشنا بعمل آمده که در صورت تحقق این امر دولت افغانستان ضمن ایجاد کارآفرینی نسبت به تأمین کننده های مورد نیاز خود اهتمام ورزیده است .
کد خبر : ۳۲۵۲۸

شرکت کنتور سازی ایران سود سهام سال مالی 1387 خود را به سهامداران این شرکت که تا سقف 50 هزار سهم را در مالکیت دارند طی روز گذشته پرداخت و به حساب آنها واریز کرد .

حسینی ، معاونت مالی و اداری شرکت کنتورسازی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق افزود : در ابتدای سال جاری ، وزارت نیرو در خصوص قول مساعد پرداخت بخش عمده ای از مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد با وزارت نیرو و شرکت توانیر را تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام نموده بود اما متأسفانه تا کنون این وعده ها به طور کامل عملی نشده و در حال حاضر تنها بخش کوچکی از مطالبات معوق وصول شده و شرکت نیز در هر مرحله از دریافت این مطالبات اقدام به پرداخت سود سهامداران خود از محل این نقدینگی نموده است.

وی در ادامه به برخی از پروژه ها و برنامه های آتی شرکت در سال جاری اشاره کرد و افزود : بر اساس دستور اکید ریاست محترم جمهوری کشور مقرر گردید طی یکسال آتی وزارت نیرو نسبت به تعویض 20 میلیون کنتور در کشور اقدام نماید .


پروژه ملی را اجرا می کنیم

به همین منظور معاون برق و انرژی وزارت نیرو مهندس بهزاد طی دعوت از تولید کنندگان و شرکتهای فعال در زمینه اجرای هوشمند سازی شبکه های برق در کشور خواستند که پیشنهادات خود را جهت اجرای این طرح عظیم ملی به شرکت سابا اعلام نمایند .

در این راستا شرکت کنتور سازی ایران طی مدت کوتاهی نسبت به تنظیم پروپزال تحت عنوان طرح جامع اجرایی فرا سامانه هوشمند ملی ، ایران اقدام و به مسئولین ذیربط در وزارت نیرو تحویل داد و طی این پیشنهاد شرکت کنتور سازی ایران آمادگی خود را جهت اجرای کامل طرح فوق اعلام داشته است .


تقویت صادرات

معاون مالی و اداری شرکت کنتورسازی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مطالعه بازارهای افغانستان ، عراق ، ونزوئلا و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت : در بخش صادرات ، مذاکرات متعددی در خصوص گسترش صادرات و در مرحله بعد خطوط تولید کنتورهای الکترونیکی در کشور افغانستان با شرکت برشنا بعمل آمده که در صورت تحقق این امر دولت افغانستان ضمن ایجاد کارآفرینی نسبت به تأمین کننده های مورد نیاز خود اهتمام ورزیده است .

لازم به ذکر است اخیراً شرکت در یک مناقصه سفارش صادرات 40 هزار دستگاه کنتور را به افغانستان دریافت کرده است .

در خصوص صادرات به کشور عراق نیز مذاکرات مشابهی با دولت مرکزی عراق و دولت کردستان بعمل آمده و پروژه هایی را نیز در کردستان آغاز کرده ایم .


دامنه نوسانات نرخ ارز

این مقام مسئول در شرکت کنتورسازی در برابر این سوال که افزایش دامنه نوسانات نرخ ارز چه تأثیری بر EPS سالیانه شرکت خواهد داشت ؟ پاسخ داد : درصورتیکه در خصوص کنترل نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و دولت تصمیم مناسبی آغاز نگردد ، امکان تأثیر منفی بر EPS سالیانه دور از انتظار نیست ؛ اما در حال حاضر با توجه به اینکه کلیه اعتبارات اسنادی شرکت با یورو انجام میشود کاهش نرخ یورو ، تأثیر مثبتی بر EPS سه ماهه ابتدای سال داشته است .


افزایش سرمایه در دستور کار شرکت

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق سود سال مالی 1388 در دست بررسی نهائی می باشد اشاره کرد ، با توجه به سرمایه گذاری هایی که بمنظور افزایش ظرفیتهای تولید طی دو سال اخیر صورت گرفته و بر اساس دستور مدیر عامل طرح افزایش سرمایه در دستور کار قرار داده شده که امید است با عنایت به نظر مساعد بازرس قانونی بتوان طی ماههای آتی نظر مساعد سازمان بورس و اوراق بهادار را نسبت به افزایش سرمایه جلب و به مرحله اجرا در آورد .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر