بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
با تلاش هیأت مدیره و کارکنان طی شش سال گذشته

رشد 700 درصدی توزیع سود نقدی دارویی لقمان

از سوی دیگر هدف گذاری برای سه میلیون دلار صادرات در سال 89 نشان از جسارت شرکت برای حضور در بازار های جهانی دارد .
کد خبر : ۳۲۸۳۵

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت دارویی لقمان راس ساعت 10:00 صبح مورخ 89.3.30 در محل شرکت با حضور بیش از 78 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای علیرضا ظهره وند به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان اسماعیل دوامی و فتح الهی و با دبیری آقای علی محمد حاجی علینقی (مدیر عامل شرکت) کامل شد.همچنین آقای نادریان نماینده موسسه حسابرسی فاطر نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1-تصویب صورتهای مالی شرکت با تائید اکثریت سهامداران

2- تقسیم 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3-انتخاب موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره


حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار اعزامی به مجمع دارویی لقمان این مجمع نیز چون سالیان گذشته در محل شرکت و با نظم خاص و پذیرایی مناسب از سهامداران برگزار شد و نکته جالب رشد 700 درصدی سود توزیعی شرکت طی شش سال گذشته بود که باعث رضایت خاطر سهامداران شده بود این در حالی است که شرکت با همت کارکنان و مدیریت توانسته در سال 87 رتبه خود را در بین 69 شرکت معتبر دارویی به رتبه هفتم ارتقاء دهد و در سال 89 نیز محصولات جدیدی را به بازار روانه خواهد کرد .

از سوی دیگر هدف گذاری برای سه میلیون دلار صادرات در سال 89 نشان از جسارت شرکت برای حضور در بازار های جهانی دارد .

سال

سود ( ریال )

سرمایه ( میلیون ریال )

88

400

75.000

87

350

75.000

86

300

75.000

85

151

75.000

84

134

75.000

83

150

75.000


شایان ذکر است که سرمایه شرکت در سال 83 بالغ بر 15.000 میلیون ریال بوده که در طی شش سال به 75.000 میلیون ریال افزایش یافته که نسبت رشد DPS با آخرین سرمایه در نظر گرفته شده است.


پیام هیأت مدیره :

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان تولید کننده انواع محصولات آنتی بیوتیک در گروههای ماکرولید و سفالوسپورین و غیر آنتی بیوتیک دراشکال ویال ، قرص، کپسول، شربت، سوسپانسیون و ساشه و ... در حال حاضر حدود 64 قلم انواع محصول از گروههای فوق الذکر را بصورت انبوه تولید و به بازار مصرف عرضه می نماید که در سال 88 حدود 20 قلم محصول جدید تولید نموده و بخش عمده آن را نیز به بازار مصرف ارایه داده که برخی از آنها از قبیل ویالهای سفپیم دو گرم و امی پینم سیلاستاتین و ... از آتی بیوتیکهای نسل جدید و بسیار موثر جامعه پزشکی می باشند که تولید کنندگان این قبیل محصولات در حال حاضر در بازار دارویی بسیار اندک و عمدتاً وارداتی را در سبد فروش خود قرار داده و همچنین اخذ پروانه و محصولات زیاد دیگری را نیز در دست بررسی نزد وزارت بهداشت داردخصوصاً برای خطوط جدید تولید خود از جمله بخشهای بتالاکتام (پنی سیسلین های تزریقی و خوراکی ) و بخشهای پماد و کرم که فضاها و سالن های تولید و بسته بندی آنها در چهارچوب اصول GMP ساخته شده و عمده ماشین آلات آنها نیز نصب گردیده و حداکثر در نیمه اول سال 89 تولید انبوه محصولات جدید از قبیل انواع ویالهای پنی سیلین 400.000 ، 800.000 ، 1.200.000 و 6.3.3 و سوسپانسیون های کوآموکسی کلاو 156 و 352 میلی گرم و آموکسی سیلین های 125 و 250 میلی گرم و انواع قرصهای کوآموکسی کلاو 375 و 625 میلی گرم و کپسولهای آموکسی سیلین 250 و 500 میلی گرم و .... را در فضاهای مذکور آغاز و به بازار مصرف عرضه خواهد نمود .

لازم به توضیح است که در سال 88 شرکت به میزان حدود 99 درصد از پیش بینی فروش خود دسترسی پیدا نمود و چنانچه مشکلات برون سازمانی نشأت گرفته از قوانین دست و پاگیر تجاری ، بانکی و مالیاتی و ... وجود نداشت و ظرفیت های تولید شرکت اجازه می داد به یقین فروش شرکت با تعدیل حداقل20 الی30 درصد مثبت همراه بود .


رشد 25 درصدی صادرات

همچنین صادرات شرکت در سال 88 حدودسه میلیون دلار و با رشد 25 درصد نسبت به سال قبل بوده است هیأت مدیره شرکت یکی از اهداف فروش محصولات را دسترسی به بازارهای جدید خارجی می داندکه در این رابطه پیش بینی نموده است حداقل ده درصد تولید خود را به سایر کشورها صادر نماید لازم به توضیح است شرکت با ایجاد فضاهای جدید خود قصد دارد به دانش جدید داروسازی دنیا از نظر تنوع محصولات جدید و افزایش سطح کیفیت خود دسترسی پیدا کند .

در این رابطه با همکاری خوب بانک توسعه صادرات شرکت قادر گردید مصوبه ارزی دریافتی از بانک مذکور به مبلغ 8.6 میلیون یورو برای خرید ماشین آلات مدرن تولید خود در سال 88 را کاملاً استفاده نماید و با خرید ماشین آلات خطوط تولید ویال ، بخش استریل شرکت که همواره با کمبود ظرفیت تولید انواع ویال برای پوشش تقاضای بازار همراه بوده از یک بخش استریل و تولید ویال فعلی به 3 خط تولید ویال افزایش و این موضوع از نظر اقتصادی و ظرفیت های تولید برای شرکت بسیار ارزشمند و حیاتی است و همچنین عمده عملیات بسته بندی که در حال حاضر بانیروی کارگری و به صورت غیر مکانیزه انجام می شود .

با توجه به خرید دستگاه های جدید ضمن افزایش چندین برابر ظرفیت تولید، عمده عملیات بسته بندی محصولات شرکت در آینده بصورت مکانیزه صورت خواهد پذیرفت و همینطور شرکت قادر خواهد بود انواع آمپول که تاکنون فاقد توان تولید آن بوده با گسترش بخش آب سازی برای تولید آبهای WFI و PW که در صنایع مدرن داروسازی و دارنده بخشهای استریل کلاس بندی شده برای تولید انواع ویال ، آمپول ، کارتریج و ... نقش بسیار بالایی را دارد تولید نماید .


جایگاه شرکت در صنعت و ارتقاء رتبه دارویی لقمان در کشور

شرکت در بین شرکتهای فعال در این صنعت و بر اساس آمار نامه دارویی سال 87 از بین 69 شرکت داروسازی در ایران با حجم فروش معادل مبلغ 452 میلیارد ریال ( نرخ فروش به مصرف کننده ) در رده هفتم قرار دارد . همچنین به دلیل عدم استخراج آمار نامه دارویی سال 1388 اطلاعات تفکیکی سال 88 قابل ارایه نمی باشد .

همچنین وضعیت تکنولوژی شرکت و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان به شرح زیر است : شرکت از سال 86 به استناد مجوز توسعه و نوسازی فضاهای تولید و ماشین آلات مذکور در قالب سیستم استاندارد GMP و ماشین آلات جدید با تکنولوژی روز صنایع داروسازی دنیا عمدتاً اروپایی اقدام نموده و در حال خرید و جایگزینی ماشین آلات خطوط تولید مختلف و ایجاد فضاهای تولیدجدید از قبیل بخشهای بتالاکتام خوراکی و تزریقی و بخشهای بیوتکنولوژی از قبیل انسولین ، کارپول و ... و بخش جدید پماد وکرم می باشد که عمده ماشین آلات آن خریداری و در بخشهای مذکور مستقر و یا در حال ساخت توسط تولید کنندگان ماشین آلات خارجی است .

لازم به توضیح است که این شرکت تاکنون گواهینامه GMP خو را از وزارت بهداشت ایران و به عنوان اولین شرکت داروسازی در ایران قادرگردید که گواهینامهGMP ( Manufacturing Proctice Good)تحت FDA را از یک موسسه معتبر اروپایی به نام Qualityaustria دریافت نماید .


طرحهای توسعه شرکت :


برنامه های آینده شرکت :

- بهره برداری کامل از خطوط طرحهای توسعه

- بارگذاری محصولات جدید با حاشیه سود و بازار مناسب در ظرفیتها و پتانسیل تولید ایجاد شده در طرحهای توسعه

- نوآوری در تولید حداقل دو محصول در ماه

- توسعه بازار های صادراتی به میزان 10 درصد کل تولید

- بهبود کیفیتکالاهای تولیدی و نگهداری سیستمها و گواهینامه های GMP و ISO اخذ شده

- کنترل هزینه ها در جهت کاهش قیمت تمام شده

- حضور فعالانه تر در بازار های مصرف به طرق مختلف از قبیل تأسیس سازمان توزیع و فروش ، ایجاد واحد های ویزیتوری علمی فروش ، حضور فعال در نمایشگاههای تخصصی




لینک سایت شرکت :


اشتراک گذاری :
ارسال نظر